Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside der sammenligner priser.. Hvordan???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder med en hjemmeside ide, kan man få et program der selv henter priser hjem fra de forskellige.

Eller skal de tastes ind manuelt?

Er det noget man selv kan lave?. eks i dreamweaver eller skal det laves professionelt.

Sider som kelkoo, pricerunner.- Jeg skal dog kun sammenligne et produkt.

Mvh

Morten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Læser med.

 

Har selv kørekortportalen som sammenligner priser på kørekort

 Her ligger køreskolerne dog selv deres priser ind.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv bygget prissammenligningsværktøj til en kunde.

 

Det der gøres er at der bygges et system der automatisk henter CSV filer dfra de enkelte virksomheds servere og disse filer bruges til at opdatere systemets database. Det er alt alt for besværligt hvis de manuelt skal tilføje, men de har oftest mulighed for manuelt rette ting efterfølgende.

 

Dog i dit tilfælde hvis det blot er et produkt kan det bedre betale sig at få lavet et program der skræller siderne for prisen for det produkt. Tror ikke særlig mange virkosmheder er interesseret i at bare få smidt et produkt ind og pris. Afhænger selvfølglig af hvilket produkt det er :)

 

Hvis du laver det 100% selv med dreamweaver så bliver du nok nød til at selv at finde priserne og opdatere dem hver uge. Det er rigtig meget arbejde dog, så du må virkelig overveje om du vil bruge tid på det eller du vil få bygget et system der automatisk sætter det op og sortere det.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

En CSV læser "program" er først nødvendig når du har så meget data det er umuligt at skrive det ind selv. - Du får det 100% som du vil have det hvis du selv skriver det ind. 

En csv læser er automatiseret og ikke alt er lavet ens.

Som Dan siger, er det en affiliate side med et par enkelte produkter så lav du det bare i dreamweaver.

En anden ting er spørgsmålet om der overhovedet eksisterer CSV produkt ark indefor det område du har valgt at dække. - Det er ikke alle steder der er det. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon, som pointering så bygges de her CSV læsere noget large så de kan håndtere lidt forskellige opbygninger, fejl og lignende. De fleste virksomheder går med på den samme type form som de største prissammenligninger bruger, så det er det man bør bygge efter. Excel understøttelse er også en god idé.

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kelkoo har et api jeg mener man kan købe sig adgang til.
Dette kan man så sætte op på sit site, sådan at en selv henter alle produkter og oplysninger som ligger på kelkoo. Virkelig smart.

Man kan vist også købe sig til scripts som i forvejen er tilpasset de forskellige api.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg programmeret en data scrapper på parfume priser, og det fungere godt nok. Dog slipper jeg ikke for at holde parfume-databasen opdateret manuelt.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for alle svarene :)

 

Casper: Er sku lækkert lavet, er det noget man kan få lavet til en overkommelig pris. Måske få en kopi af dit? selvf i andet design.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan vi nok godt finde ud af, hvis du beskriver opgaven lidt mere konkret så skal jeg nok finde ud af noget til dig: info@ioosinternet.dk :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)