Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spambot på Kidznews.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har de sidste par dage været pænt besøgt at folk fra Frederikshavn, og sjovt nok er alle besøg med afvisningsprocent på 100. For det første er det skide træls, og for det andet snupper det jo båndbredde.

Hvordan fanden slipper vi af med sådan en spambot? Det er sgu skide træls...

På forhånd tak,

Morten

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på det er en bot? Og en spambot er nu normalt en der brugere kommentar/email/osv og fylder ud med spam for at poste det, ikke en der var går ind på en side. Du kan ikke gøre det helt vilde mod crawlers, du kan banne dem men der er så mange at det er en forgæves kamp, og i realiteten giver det intet.

 

Bruger du google analytics? Så er det nok ikke en bot.

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek hvilken ip de kommer fra og udluk brugeren ved noget simpelt php.

<?php

$ip = "127.0.0.1";

if ( $_SERVER["REMOTE_ADDR"]==$ip){die("<p>Du er banned!</p>");}

?>

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i hvert fald sikker på at det er en bot. Måske forsøger den at finde sikkerhedshuller i systemet, det er svært at vide.

Men vi har de sidste pa rdage haft besøg vel omkring 400 gange af en person fra Frederikshavn, og alle sammen med afvisningsprocent på 100. Enten så er det en som kommer meget tit for at se om der er kommet nye nyheder, eller også er det en bot af én eller anden art. Vi bruger i øvrigt Google Analytics, og det er den som tæller alle disse besøg..

Hvordan sporer man en ip i wordpress eller i analytics?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Nielsen - Kidznews.dk:
Jeg er i hvert fald sikker på at det er en bot. Måske forsøger den at finde sikkerhedshuller i systemet, det er svært at vide.

Det er ikke unormalt, men så ville ip'en nok nærmere være russisk. Hvis ikke det er en fejl, er det nok nærmere en der høster indholdet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Nielsen - Kidznews.dk:
Jeg er i hvert fald sikker på at det er en bot.

Morten Nielsen - Kidznews.dk:
Vi bruger i øvrigt Google Analytics, og det er den som tæller alle disse besøg..

Med de to udsagn er jeg ret sikker på det IKKE er en bot. Det er nemlig meget sjældent at bots eksekverer JavaScript, og gør de ikke det så vil de ikke optræde i Google Analytics.

Google Analytics er iøvrigt ikke særlig anvendeligt til at spore den slags, da du ikke kan dykke ned i hver enkel user session. Du skal have fat i dine server log filer

Du kan ikke regne med at den by Google Analytics opgiver er korrekt. I lang tid mente de at jeg kom fra Århus, nu mener de jeg kommer fra Vedbæk - men jeg bor altså i Ugerløse - mellem 100 og 300 km fra de to andre steder :)

Jeg vil ikke anbefale, at du begynder at blokere for bestemte IP-adresser med mindre du e helt sikker på hvad de er for nogle. For hvis de er dynamiske IP-adresser som ISP'en uddeler, så risikerer du pludselig at udelukke helt legitime kunder - og så mister du salg.

 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er da glad for at høre at det ikke er en bot. Men til gengæld håber jeg da ikke at det er nogen som nupper vores indhold. Men så igen, hvis de gør det, så har jeg måske fået mig en rimeligt god indtægtskilde Wink

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Som supplering, hvis en bot rent faktisk eksekverer javascript vil der også være tiltag i analyse software til at frasortere det da det giver misvisende statistikker. Det er dog sjældent at en bot eksekverer javascript, og især ikke kendt js som google analytics.

 

Hvis dit indhold er godt nok kan du være sikker på nogle vil nuppe det ;) Men det er jo bare et godt tegn for din forretning.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan @ Abcel:

Som supplering, hvis en bot rent faktisk eksekverer javascript vil der også være tiltag i analyse software til at frasortere det da det giver misvisende statistikker. Det er dog sjældent at en bot eksekverer javascript, og især ikke kendt js som google analytics.

 

Hvis dit indhold er godt nok kan du være sikker på nogle vil nuppe det ;) Men det er jo bare et godt tegn for din forretning.

Tja, vi er jo meget unikke med vores service, og på ét eller andet tidspunkt må vi vel få en dumdristig konkurrent som forsøger at stjæle Tongue Tied

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)