Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af moms på varer købt uden for EU

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Håber I kan hjælpe mig med dette spørgsmål. Det har været en lang dag, og jeg er ikke helt sikker vedr. beregning af momsen. Smile

Jeg er ved at importere nogle produkter, fra USA, som skal videre sælges til kunder på nettet (b-c). Mit spørgsmål lyder på, hvordan jeg beregner momsen af nedenstående regnstykke:

Kostpris (varer+told+fragt)  46,7 DKK

Salgspris ex. moms 100 DKK

Salgspris med moms 125 DKK

Købsmoms = 11,68 DKK

Salgsmoms= 25 DKK

Kan man dermed sige, at jeg skal betale 46,7+11,68 = 58,38 for varen. Når jeg så sælger varen til kunden for 125 kr. så får jeg 25 kr. ind i salgsmoms. Heraf tager jeg 11,68 kr. og putter ned i lommen (for at dække for købsmomsen) og betaler de resterende 25 - 11,68 = 13,32 kr til SKAT i forbindelse med momsregnskabet?

Således regner jeg den endelige købspris for varen ud ved at sige 46,7 + 13,32 = 60,02 DKK

Således kan jeg beregne det endelige DB (altså minus moms) ved at sige 100 - 60,02 = 39,98 DKK

Såfremt dette er rigtig (eller bare tæt på?), så synes jeg godt nok at moms er en bemærkelsesværdi stor omkostning.

Og så lige det dyrer ekstra spørgsmål: Er der nogen måde at komme uden om momsen på, eller er det bare en stenhård (lidt kedelig) omkostning?

På forhånd mange tak for hjælpen - Tue

 

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue,

Sådan kan du ikke regne det ud. Du skal ikke have dansk købsmoms med i beregningerne.

Din salgspris ex moms er kr. 100,00

Din kostpris er ex moms er kr. 46,70

Hvilket giver en avance pr. stk, på kr. 53.30 og en % på 53,30%

Håber du hjælper lidt Smile

Flemming Bach

 

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar Smile

Men jeg skal da betale en form for købsmoms? Varen er jo ikke pålagt en moms da den kommer fra USA?

Venligst Tue

 

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

LøberTue:

Mange tak for dit svar Smile

Men jeg skal da betale en form for købsmoms? Varen er jo ikke pålagt en moms da den kommer fra USA?

Venligst Tue

 

Den bør der komme en opkrævning på fra SKAT, som du så får refunderet ved at medregne den i købsmomsen.

Herudover husk angivelse af bruttobeløbet ved køb udenfor EU

Tonny

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar og den rigtige gode guide.

Men jeg beklager at måtte meddele, at jeg fortsat ikke fatter en tusindedel af moms!

Kan man bare tage salgspris (uden importmoms) og fratrække min kostpris (igen uden moms), for at ende op med dækningsbidraget?

I givet fald så tager denne jo overhovedet ikke stilling til momsen?? Og så vidt jeg ved er moms da en rimelig tung omkostninger (som dette regnestykke slet ikke tager højde for) ?

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Nielsen:

Tak for de gode svar og den rigtige gode guide.

Men jeg beklager at måtte meddele, at jeg fortsat ikke fatter en tusindedel af moms!

Kan man bare tage salgspris (uden importmoms) og fratrække min kostpris (igen uden moms), for at ende op med dækningsbidraget?

I givet fald så tager denne jo overhovedet ikke stilling til momsen?? Og så vidt jeg ved er moms da en rimelig tung omkostninger (som dette regnestykke slet ikke tager højde for) ?

Det er helt korrekt m.h.t. beregning af dækningsbidraget.

Moms er ikke nogen omkostning, idet du kun er opkrævningsled for det offentlige. Det kan derfor være en rigtig god idé at indsætte moms på en separat konto i banken, så der altid er likviditet til betaling ved forfald.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)