Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra hongkong

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har et par hurtige spørgsmål.

Jeg har et produkt jeg køber ind for 45 kr. i Danmark, det produkt kan jeg få til 3$ i hong kong inkl. fragt.

Kan det betale sig at købe det i hong kong når jeg sælger det i begrænsede mængder (3-4 stykker om måneden)?

Skal man registeres hos skat for at importere uden for EU?

Er det forholdsvis nemt for min kommende bogholder at få det med i regnskabet? og hvad bliver den faktiske udgift når moms/told er betalt?

tror det var det hele :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du skal registreres som importør.

Du vil kunne tjene omkring 100 kr. pr. måned før told, fortoldningsgebyr og håndtering af dansk fragtfirma i (luft-)havn. Din fortjeneste vil forsvinde lynhurtigt allerede her, og du vil i stedet have underskud.

Din bogholder vil uden tvivl få mere at lave, og bruges der bare 15 min ekstra om måneden på det administrative, så er din fortjeneste på omkring 100 kr. væk endnu engang.

Så det kan altså ikke betale sig for dig at importere så få varer, med en så lille fortjeneste, hjem selv.

Du kan ikke beregne den faktiske udgift, da det er afgørende for beregningen, hvem du bruger til at modtage varerne i lufthavnen og til at håndtere den danske fortoldning. Men du skal have en meget større profit, før det begynder at blive interessant at lave en beregning.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)