Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn/ikke løn under lægebesøg ved graviditet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre om nogen ved hvordan reglerne er omkring læge/jordemoder besøg ved graviditet? Altså - skal medarbejderen afspadsere eller have løn imens? Vi har ingen overenskomst. Personen er halvt på lager og halvt på kontor - og er timelønsansat - men har typisk 37 timer om ugen.

Anyone?

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har ikke forstand på reglerne, men jeg vil mene at hvis det kun tager 1-2 timer, så ville jeg personligt betale hendes løn selvom hun ikke er tilstede i virksomheden i den korte tid. Men det kommer nok også an på hvor meget hun i forvejen yder for firmaet Smile

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig :·) Men i dette tilfælde er det mange specialundersøgelser ud over normalen. Så jeg er sådan lidt i tvivl og vil gerne vide reglerne.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det ikke på sigt kunne betale sig at tegne en PFA sundhedsforsikring på ens ansatte det er virkelig en god forsikring, jeg ved godt det ikke kan bruges i den konkrete sag,

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedkommende er funktionær. Funktionærer har som udgangsspunkt ret til løn under lægebesøg, fordi de sidestilles med sygdom. Dog skal funktionæren lægge planlægge sine lægebesøg sådan, at de giver mindst muligt gene for arbejdsgiveren, dvs. helst uden for arbejdstiden, hvis det kan lade sig gøre.

Dbh
Anette Sand
http://regnskabsskolen.dk

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand /Regnskabsskolen:
Funktionærer har som udgangsspunkt ret til løn under lægebesøg, fordi de sidestilles med sygdom. Dog skal funktionæren lægge planlægge sine lægebesøg sådan, at de giver mindst muligt gene for arbejdsgiveren, dvs. helst uden for arbejdstiden, hvis

Akutte lægebesøg sidestilles med sygdom.

Er lægebesøget planlagt, mener jeg ikke, at funktionæren har krav på løn. Men jeg medgiver, at det er kutyme.

 

 

 

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig søgning på Google gav denne: http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?hovedramme=/breve-900/b900-485.html

Paragraf 7 stk. 2 i Funktionærloven siger:

Funktionæren har ret til halv løn under fravær på grund af graviditet og barsel fra barselorlovens påbegyndelse, jf. stk. 1, til 14 uger efter fødslen.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 03:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anette Sand /Regnskabsskolen:
Vedkommende er funktionær.

Njae... hun er på timeløn, men bliver funktionær fordi kontorarbejdet overstiger den ugentlige grænse.

Det er jo hele ansættelsesforholdet der skal ændres, så hun går fra timelønning til månedsløn. Det bliver dyrt.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo ingen grund til at ændre på ansættelsesformen: Man kan sagtens være funktionær på timeløn.


Dbh
Anette

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men opsigelsesfrister, løn under sygdom m.m. reguleres jo så af funktionærloven. Ligeledes krav om ansættelsesbrev hvor disse ting står.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)