Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab fra marts skal laves nu??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har netop fået overdraget kassekladder, kvitteringer, kontrakter og kontoudskrifter fra Marts måned af.

Butikken det drejer sig om er en genbrugsbutik og jeg har følgende spørgsmål

(Det skal lige siges at jeg har lavet en kassekladde der er svarende til denne her, men butikken har kun skrevet ned hvad de har solgt på et papir fx. stol - 100 kr. osv. Dvs. jeg først skal skrive alle de tal ind på daglige kassekladder fra marts måned af)

1. Skal jeg lave udfylde de fysisk trykte kassekladder jeg har lavet med deres info - eller er det lettere hvis jeg indtaster alt dette i et online regnskabsprogram? Og kan man overhovedet det?

2. Hvilket regnskabsprogram vil egne sig bedst til en genbrugsbutik som rydder dødsboer og har som det eneste aktiv en lastbil?

3. Nogle gode råd til hvordan man skal takle denne situation bedst?

 

Med venlig hilsen

Jasko

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jasko

JaskoB:

Jeg har netop fået overdraget kassekladder, kvitteringer, kontrakter og kontoudskrifter fra Marts måned af.

Butikken det drejer sig om er en genbrugsbutik og jeg har følgende spørgsmål

(Det skal lige siges at jeg har lavet en kassekladde der er svarende til denne her, men butikken har kun skrevet ned hvad de har solgt på et papir fx. stol - 100 kr. osv. Dvs. jeg først skal skrive alle de tal ind på daglige kassekladder fra marts måned af)

1. Skal jeg lave udfylde de fysisk trykte kassekladder jeg har lavet med deres info - eller er det lettere hvis jeg indtaster alt dette i et online regnskabsprogram? Og kan man overhovedet det?

Du skriver, at du har fået udleveret kassekladder - Hvorfor så lave dem en gang til?

Det der først er problemet, er at der formentlig mangler et dagligt fyldestgørende kasseregnskab. Hvis dette dog forefindes, er der ikke nogen grundt til at lave flere kassekladder.

Så kan du gå direkte til et regnskabsprogram og indtaste alle bilag samt afstemme kasse og bank m.v.

JaskoB:

2. Hvilket regnskabsprogram vil egne sig bedst til en genbrugsbutik som rydder dødsboer og har som det eneste aktiv en lastbil?

3. Nogle gode råd til hvordan man skal takle denne situation bedst?

Du kan bruge stort set alle regnskabsprogrammer, idet der formentlig ikke er noget specielt ved denne form for virksomhed.

Tonny

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis  bixen  har  en  vis  størrelse  så I  skal betale  moms   så  skal  du  være  OBS  på  brugtmoms  hvis  I  har taget  varer  ind  mod  betaling

det  er  den  problematik  genbrugs -  marskandisere  -  antikvariater  og  brugtvognsforhandlere  skal  være  på  omgangshøjde  med

SummaSummarum   kan  klare  det  her  -  men  det kræver   lidt   opsætning,  der  rækker  udover  hvad   der  kan skrives  her  på  de  korte  beskeder  herpå  Amino

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

De har sådan set ikke lavet kassekladderne for hverdag butikken har kørt. De har blot skrevet ned hvad de har solgt for og hvad de har købt og betalt fra kassen. Resten af udgifterne kører over netbank.

Det er derfor jeg spørger om jeg burde lave kassekladderne (altså den kassekladde jeg selv har lavet) og skrive deres "daglig kladde" ind i dem først. Eller om man kan gøre det direkte i et regnskabsprogram?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

JaskoB:

De har sådan set ikke lavet kassekladderne for hverdag butikken har kørt. De har blot skrevet ned hvad de har solgt for og hvad de har købt og betalt fra kassen. Resten af udgifterne kører over netbank.

Det er derfor jeg spørger om jeg burde lave kassekladderne (altså den kassekladde jeg selv har lavet) og skrive deres "daglig kladde" ind i dem først. Eller om man kan gøre det direkte i et regnskabsprogram?

Ja, så er der ikke nogen vej uden om! Du skal følgekig forsøge at rekonstruere de daglige kasseafstemninger, hvorefter du kan få dem bogført i et regnskabsprogram.

Vær opmærksom på, at den manglende daglige kasseafstemning er en overtrædelse af bogføringsloven og skattelovgivningen, hvorfor det kun anbefales, at de får sat dette i system straks og inden SKAT aflægger dem et besøg.

Tonny

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen siger du så at jeg skal lave de kassekladder inden at jeg kan taste det hele ind i et regnskabsprogram?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg mener ikke, at det er nødvendigt at lave nye kassekladder, idet mange regnssystemer kører med

elektroniske kasserapporter.

Hvorfor dog gøre arbejdet så indviklet.

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Jeg mener ikke, at det er nødvendigt at lave nye kassekladder, idet mange regnssystemer kører med

elektroniske kasserapporter.

Hvorfor dog gøre arbejdet så indviklet.

MvH

Peter

Hej Peter

Jeg henviser kun til gældende lov, herunder muligheden for en rekonstruktion af den lovpligtige kasseafstemning.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=365122&vId=201053&search=kasseafstemning

Du kan næppe være ubekendt med SKAT's aktioner de senere år, herunder kontrol af detailhandelen omkring kasseafstemning m.v..

Konsekvenserne ved at undlade en effektiv kasseafstemning er uoverskuelige for de fleste virksomheder.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja Tonny..det gør du vel.

Men stadig..det løb med kasseafstemning er jo kørt bagud...og til dette formål kan en elektronisk

kasserapport sagtens klare opgaven.

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

At kasseafstemningen er kørt bagud er vel næppe et argument for at undlade denne.

Det er alt lige noget bedre udgangspunkt at forklare SKAT, at der er sket en rekonstruktion som følge af mangel på kendskab til reglerne, end at lade stå til og risikere en økonomisk "øretæve".

Jeg er så ikke enig i din opfattelse, og kan kun anbefale at få det lavet så korrekt som muligt nu. D.v.s. få afsluttet de daglige kasseafstemninger og herefter bogføring.

Tonny

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)