Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejledning vedr. viksomheder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Fra  Parabol Shoppen Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mig og min hustru har pt. 2 netbutikker under hvert sit CVR nummer (enkeltmandsvirksomhed), men jeg overvejer at samle begge vores butikker under samme cvr nummer, for at gøre det hverdagen nemmere ved at hjælpe hinandens butikker samt bedre at kunne hold styr på vores drift omkostninger, da de fleste ligger i den ene butik, så nogen gang lider under dette.
 
Men er lidt i tvivl om det overhovedet er nogen god ide, samt om man i samme omgang burdre ændre virksomhedsform? tænkte fra personligt til Aps.
 
Så ville meget gerne høre hvad i ville forslå.
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Du har et i, at der muligvis kan spares nogle omkostninger ved at lægge virksomhederne sammen i én virksomhed. Forskellen er i realiteten ikke særlig stor, idet I som ægtefæller begge deltager i virksomheden, hvor I kan dele overskud m.v..

Hvorvidt I skal overgå til selskabsform afhænger meget af, hvordan den nuværende situation er, herunder det samlede overskud i virksomhederne, risikoprofil ved virksomheden, hvorfor der ikke umiddelbart kan gives et svar herpå, baseret på de relativt sparsomme oplysninger.

Tonny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)