Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg af varer i Danmark og i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at gøre min virksomhed international, eller hvad man kan kalde det. Jeg har nogle produkter, som jeg gerne ville sælge indenfor EU og uden for EU. Nogle af varerne komme bliver købt i udlandet og solgt i udlandet. Hvordan sætter man det samme skattemæssigt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er dine kunder - virksomheder eller private ?

Vh
Lars

Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er for det meste private, men regner da også med skulle sælge til virksomheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk er meget omfangsrigt spørgsmål du stiller - nu får du de overordnede linjer, så må du selv dyrke den videre.

Ved private skal du grundlæggende momse med momssatsen i det land, du leverer fra. Det vil sige, hvis du overtager varen i Tyskland og leverer til et andet EU-land (bortset fra Danmark) så skal du opkræve tysk moms - eller alternativt momsregistreres i købers land.

Du kan naturligvis alternativt vælge at tage varen her til Danmark, og så sende den til din kunde. Så skal du sælge med dansk moms.

Ovenstående er forudsat, din omsætning ikke kommer over fjernsalgsgrænserne i de lande du sælger til. Gør du det, så skal du momsregistreres i de pågældende lande.

Fsv. angår virksomheder kan du levere momsfrit efter fjernsalgsreglerne, forudsat der er tre lande involveret. Hvis du køber og leverer varer i Tyskland eksempelvis skal du (som udgangspunkt momsregistreres i Tyskland). Der kan være lokale afvigelser, hvor du kan undgå momsregistrering.

Mht. salg ud af EU kan du som udgangspunkt få din sælger til at eksportere varen for dig og anføre leveringssted i det pågældende land. Så kommer I uden om momsproblematikken.

Alternativt risikerer du, at skulle registreres i de lande du køber varerne i og sender dem ud af EU fra. Dette kan løses ved at tage varerne til Danmark og eksportere herfra.

Vh
Lars

Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Tak for de hurtige svar, det hjælper lidt på det. Jeg har selv søgt lidt på det og har fundet dette her, som også hjælpe lidt på det.

http://www.ivaekst.dk/vaekst_intro/0/2/1/moms-skat-og-afgifter

Jeg tror at jeg bliver nød til at tage et lille smut forbi det lokale told&skat kontor og få dem til at forklarer mig de helt præcis

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)