Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tysk moms ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har fået a vide at når man handler med et land i EU, så sælger man uden dansk moms altså ekcl moms, gælder det ikke det samme hvis man selv, som erhverv skal handle med et land inden for eu at man ikke skal betale fx tysk moms?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da - du skal blot huske selv at beregne erhvervelsesmoms. Ring til mig imorgen på 61 28 83 84, hvis ikke du får en uddybende/fyldestgørende forklaring fra en af de "sædvanlige". Så skal jeg forklare det.

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo du skal bare oplyse dit CRV nummer med DK foran...

Vær dog opmærksom på, at langtfra alle tyske firmaer kender reglerne angående eksport, så du kan godt risikere, at skulle ud i en forklaringsrunde inden du slipper for momsen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ja B2B handel indenfor EU er uden moms såfremt begge parter har et gyldigt moms. nr. 

 

Mvh

Ravn

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Michael, det var pænt af dig.

 

Fashion-Seller:

Jo du skal bare oplyse dit CRV nummer med DK foran...

Vær dog opmærksom på, at langt fra alle tyske firmaer kender reglerne angående eksport, så du kan godt risikere, at skulle ud i en forklaringsrunde inden du slipper for momsen...

Er du 100% sikker?

for jeg har været ude for at de alligevel mener at de skal have tysk moms når jeg handler med dem?  hvordan kan man overbevise dem om det? hælper det overhovedet hvis jeg sender dem mit importbevis og registreringsbevis, eller hvordan? nogen ider?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hwj!

Jo..du skal henvise til de interne EU-regler.

Ellers må du bede dem om at kontakte deres lokale Finanzamt for en nærmere forklaring.

MvH

Peter

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksperten:

Fashion-Seller:

Jo du skal bare oplyse dit CRV nummer med DK foran...

Vær dog opmærksom på, at langt fra alle tyske firmaer kender reglerne angående eksport, så du kan godt risikere, at skulle ud i en forklaringsrunde inden du slipper for momsen...

Er du 100% sikker?

for jeg har været ude for at de alligevel mener at de skal have tysk moms når jeg handler med dem?  hvordan kan man overbevise dem om det? hælper det overhovedet hvis jeg sender dem mit importbevis og registreringsbevis, eller hvordan? nogen ider?

Ja 100%... Der er mange tyske firmaer, som ik eksportere, da de har nok i at levere til hjemmemarkedet!
Derfor kender de ik reglerne om momsfri eksport B2B...

Men henvis enten til finanzamt eller deres revisor, og så plejer det at løse problemet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for svaret allesammen ..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men henvis enten til finanzamt eller deres revisor, og så plejer det at løse problemet...

Jeg har indtryk af, men det kan du nok be- eller afkræfte Fashoin-Seller, at de tyske myndigheder har været meget mere fremme i skoene med at kontrollere EU-sælgernes dokumentation for momsfriheden.

I Danmark er det jo faktisk først i år, at SKAT er begyndt at sætte decideret fokus på problemstillingen med, at varerne skal forlade landet og kunden være momsregistreret. Selvfølgelig har de i ny og næ taget det op i forbindelse med en konkret kontrol, men deciderede kontrolprojekter, det er første gang.

Hvorimod tyskerne har kontrolleret dokumentationen fra Det Indre Markeds start tilbage i 1993, hvorfor der jo i sagens natur er mere fokus på det hos sælgerne, og de siger: "Er jeg bare det mindste usikker, så momser jeg".

Har det noget på sig eller er det ren "uvidenhed hos sælgerne" ?

Vh
Lars

 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er svært at sige, men hvad med detailhandlel butikker?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)