Hej Tina
Hvis jeg sådan lige kikker på det, du som helt nystartet eButik efterspørger, så syntes jeg, du i første omgang, skal satse på selve shoppen.
Altså endnu ingen (eller aldrig?) nogen kataloger. Jeg vil garantere dig for, at hvis du fik nogle kataloger lavet lige nu, så ville de være forældet inden 2 måneder. Sats hellere på nogle rigtig gode billeder og beskrivelser i din shop. Det kan ændres fra dag til dag, og dermed altid være up to date.
Ordreblok. Det er vel til internt brug, og kan laves som ark på en almindelig printer. Men, hvorfor en ordreblok, satser du ikke på elektroniske ordrer?
Det flotte
logo, du "underskriver dig med". Har du selv lavet det? For kan du selv lave den slags, eller kender du en der kan hjælpe dig med designet, så start med en farvelaserprinter og "tryk" selv postkort, adresselabels og evt. også visitkort (der findes f.eks. Avery skabeloner til det).
Jeg ønsker selvfølgelig, din butik bliver en succes, og når engang behovet vokser, og du præcis ved, hvad du skal bruge, er det abslolut en god idé at gå til et trykkeri med de større opgaver, men der vil altid være små opgaver, som det er en god idé at holde hjemme, forudsat man selvfølgelig kan stille det pænt op.
Poser må du nok købe dig til, selv om jeg engang har set én trykke sit logo m.v. på en standardpapirspose, men skal selve poserne være røde, dur det selvfølgelig ikke. Der kører vist en anden tråd her inde på
Amino lige nu, hvor jeg mindes at have læst, at plastposer er billigere end papirsposer, men igen: Der skal store oplag til før, at det bliver billigt, når der skal tryk på. Overvej evt. en selvlavet etiket. Man kan f.eks. købe blanke etiketter flere steder bl.a. hos
http://www.labelhouse.dk/. Trykker du på disse etiketter med en alm. god farvelaserprinter ser det faktisk meget prof. ud.