Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 Håmdværkereffect

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der kan sige noget om c5 håndværkereffect, godt eller skidt?

Jeg har ledt efter et program til sagstyring til et håndværkerfirma. Men der er ikke rigtig nogen der ser ud til at være rettet specielt mod håndværkere.

Jeg har haft en konsulent fra EG ude og vise deres Sagstyring. Det ser rigtig godt ud, men de tager sig også godt betalt for det, 12-13000 + 350kr/mdr. Skal man have administration (regnskab) med, så skal der samme beløb oveni og så ved jeg ikke om den månedlige ydelse stiger samtidig.

Jeg har så kigget på C5 Håndværkereffect og den lyder meget god. Pris 10000kr + 650kr/mdr. Det er stadigvæk også en del penge.. men kunne man med tiden lære selv, at bogføre så ville der i mit tilfælde være knap 17000kr at spare om året.

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har ikke personlige erfaringer med håndværkereffect, men virksomheden bag, IT-Effect, kender jeg som en god og seriøs C5-leverandør.

En anden mulighed kunne være erhvervsmanager.dk det har jeg heller ikke personlige erfaringer medSurprise, men jeg ved at systemet er udviklet af en elektriker der manglede et system, til at registrere tid og vareforbrug for medarbejderne i marken.

Håber det hjælper
/Brian 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Peter.

Hvor omfattende er din håndværker virksomhed?

hvad er det, udover timeforbrug og materialeforbrug du vil sagsstyre?

Vi har mange håndværkere som kunder og de bruger alle economic, hvor du har mulighed for løbende at registrere dit timeforbrug og dit materialeforbrug i igangværende faktura. Det koster alene den månedlige betaling for leje af systemet på kr, 149,- eller kr. 258,- alt efter antal bilag.

Håndværkeren skriver selv sin faktura og når den sendes bogføres den automatisk og vi tar os så af det resterende regnskab, altsammen online og således at håndværkeren hele tiden har overblik over sit regnskab.

Du skal være velkommen til at ringe for at høre nærmere om systemet eller send en mail til:

am@Nr1-okonomikontoret.dk

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hvor omfattende er din håndværker virksomhed?

hvad er det, udover timeforbrug og materialeforbrug du vil sagsstyre?

Hej Peter

Anders stiller nogle relevante spørgsmål til omfanget af din virksomhed, som alt andet lige er nødvendige til en vurdering af dine behov.

Jeg har eks. håndværksvirksomheder med 3-5 ansatte, som klarer hele sagsstyringen i et Excel-ark med kopi af samtlige bilag og timeregistrering.

De 2 løsninger du henviser til i starten appellerer til større virksomheder. Jeg kiggede også lidt på erhvervsmanager.dk, som formentlig også vil kunne klare dine behov.

Der findes iøvrigt flere programmer som købes en gang for alle, som også kan opfylde dine behov, om ikke andet til en vis grænse.

Tonny

Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for jeres svar.

Det er bestemt ikke en omfattende opgave at sagstyre mit firma. Jeg har lige nu 2 ansatte og nok en mere om en måned. Indtil nu (7år) har jeg også klaret den med excel og et faktureringsprogram, men det giver en del dobbelt skrivning. Derud over kunne jeg godt tænke mig at få det hele samlet i et program.

Jeg er begyndt at give mig i kast med større projekter med underentreprenører og vil gerne være sikker på at sagerne ikke kører af sporet og giver røde tal.

I øjeblikket betaler jeg lidt over 15000kr i bogføring. Så min tanke var, at jeg selv kunne begynde at bogføre og så selv klare momsen, så revisoreren kun skulle lave årsregnskabet. Det ville jo give en besparelse på revisor siden og gøre ud for noget af det et program eventuel ville koste.  

Jeg tror lige jeg vil kigge lidt nærmere på e-conomic Smile

 

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

peter35:
I øjeblikket betaler jeg lidt over 15000kr i bogføring. Så min tanke var, at jeg selv kunne begynde at bogføre og så selv klare momsen, så revisoreren kun skulle lave årsregnskabet. Det ville jo give en besparelse på revisor siden og gøre ud for noget af det et program eventuel ville koste.  

Det kunne da være, at du skulle prøve at ligge opgaven på Freelancer, om ikke andet så for at se prisniveauet.

Jeg er ikke sikker på, at det altid er en god idé selv at overtage bogføringen, da det ofte bevirker, at der tages fokus fra andre vigtige områder.

Blot et lille hurtigt råd.

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter

Jeg er helt enig med Tonny!

Hvis jeg stod i din situtation vil jeg beholde en bogholder alene af den grund at det kan blive en dyr fornøjelse hvis man ikke er helt opdateret med regnskabet og at regnskabet måske indeholder 'misforståelser' som revisor efterfølgende skal anvende tid på at udrede og det vel og mærke til en helt anden timepris end en bogholder eller din egen for den sags skyld.

Jeg vil fokusere på at finde ud af om den pris du betaler er markedsprisen og så ellers tage en dialog med bogholderen om du kan aflevere bilag m.v. på en bedre måde, således at bogføringen kan gøres mere effektiv og dermed også billigere.

 Jeg har været involveret i en del C5 projekter og bla. udviklet projekt værktøjer til låsesmede og din virksomhed skal have en relativ stor størrelse før disse værktøjer kan betale sig.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm.. nu har jeg kigget lidt på e.conomic. Det ser ikke så håndværkerminded ud Sad

Erhvervsmanager koster jo en del og det ser ikke ud til at have helt så mange finesser Sad

Kender I andre programmer?

Ellers må jeg måske nok fortsætte med excel eller betale kassen for c5..

Jeg ser jeres point med bogføringen. Men skulle det ikke være små firmaer som mit der burde have fordel af selv at lave bogføringen?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter.

Som nævnt har vi en del håndværkere som er rigtig glade for at bruge economic, men det kan jo være at du har nogle andre behov, derfor fortæl os hvad dine behov er, så vil vi måske kende et system der passer til dig?

Jeg tror du skal passe på ikke at få et alt for fancy og stort system, som kræver en masse tid af dig. Du skal bruge din tid på dit håndværk som jeg tror du er rigtig god til.

Overlad regnskabet til nogle der har forstand på den slags og som er gode til at rådgive dig og sparre med dig. Venter du til regnskabet skal laves, kan der være gået rigtig mange måneder, hvor du måske ikke har været opmærksom på nogle områder af din virksomhed som alt for længe har bidraget negativt eller ikke optimalt til din virksomheds indtjening.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)