Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms af punktafgift?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Nogen der ved om man skal betale moms af punktafgift eller er det inkluderet eller gælder særlige vilkår i denne sammenhæng?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksperten:
Nogen der ved om man skal betale moms af punktafgift eller er det inkluderet eller gælder særlige vilkår i denne sammenhæng?

Ja, punktafgifter er momspligtige. Eneste undtagelse er registreringsafgiften på biler. Her beregnes der registreringsafgift af momsen og ikke omvendt.

Vh
Lars

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Er du 100% sikker på det? fordi jeg talte med told og skat igår og de sagde ikke så meget om momsen på punktafgiter? så hvis punktafgift er på 20kr så vil det blive til 25kr incl moms? eller er det inkluderet når de skriver fx 20kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars..Det er da vist ikke korrekt.

Når du betaler f.eks. chokolade-afgift..bliver den da ikke momset?

 

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Når du betaler f.eks. chokolade-afgift..bliver den da ikke momset?

Momslovens § 27, stk. 2, nr. 1

Told og afgifter, der i henhold til andre love er opkrævet af tidligere omsætningsled, eller som betales i forbindelse med indførsel fra steder uden for EU eller ved erhvervelse af varer fra andre EU-lande, eller som det påhviler virksomheden at betale i forbindelse med den pågældende levering.

Se også Momsvejledningen: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=95977&vId=203353&i=209#i95977

Det er altså et af de spørgsmål jeg lærte svaret på udenad da jeg var kuvøsetolder.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Yeps enig...sådan opfattede jeg bare ikke dit svar.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Yeps enig...sådan opfattede jeg bare ikke dit svar.

Bare OK - så svaret på dit spørgsmål er "Jo, chokoladeafgiften momses".

Chokolade 8,- kr.
Chokoladeafgift 2,- kr.
Momsgrundlag 10,- kr.
+ moms 2,50 kr.
I alt inkl. moms 12,50 kr.

Og for fuldstændighedens skyld: hvorfor registreringsafgiften ikke momses ? Fordi det ikke er en forudsætning for leveringen af en bil, at forhandleren opkræver registreringsafgift. Kunden må bare først køre i bilen, når afgiften er betalt = der er kommet plader på dyret.

Bilimportørerne forsøgte tilbage i sidst i 90'erne at få domstolenes ord for, at danske praksis er forkert = at registreringsafgift skal behandles som alle andre afgifter.

Det lykkedes ikke, se http://www.momsmail.dk/Dokumenter/14%20EF-domstolen/d%20Dom/D-C-98-05.asp - EF-Domstolens dom i sag C-98/05, De Danske Bilimportører mod Skatteministeriet.

Vh
Lars

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm jeg synes ikke jeg har fået et nøjagtigt svar endnu? jeg har kontaktet skat og fået følgende svar:

 

punktafgiften skal betales af dine kunder på salgsprisen og moms afregnes dermed af hele salgsprisen

Nogen der kan forklare den nærmere?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksperten:
Hmm jeg synes ikke jeg har fået et nøjagtigt svar endnu

Du har da fået et meget fuldestgørende svar på det du oprindeligt spurgte om mht. punkafgift !

 

Eksperten:

punktafgiften skal betales af dine kunder på salgsprisen og moms afregnes dermed af hele salgsprisen

Nogen der kan forklare den nærmere?

Så længe vi ikke ved hvad det konkret er du har spurgt  SKAT om er det jo svært at sige hvordan det skal tolkes.

Men hvis du beregner moms af punkafgiften er du hvertfald ikke forkert på den.

 

Mvh

Ravn

 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har spurgt dem om man betaler 25%moms af punktafgifter ikke andet, også fik jeg overnævnte svar. Så der skal betales moms af punktafgifter, eller hvad? for det handler de betyder mange penge

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)