Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg selvstændig inden for rengøring??

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en pige medio 30 år, der gennem mange år har ønsket at blive selvstændig, men skal starte helt fra bunden og starte alene ind til jeg ser hvordan tingene udvikler sig. Jeg er slet ikke begyndt endnu og søger derfor gode råd. Jeg havde tænkt mig at starte inden for private + erhverv, men ved der er mage om buddet. Mit spm går i første omgang på hvordan jeg får fat i virksomhed og private, ringer man dem op for et nærmere møde, skriver man eller køree man ud med egen forretningspaln. Håber jeg kan få nogle gode rådSmile

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke ringe til private for at sælge rengøring ligesom du heller ikke må gå ud og stemme dørklokker og forsøge at få en fod indenfor der.

Overfor private må du annoncere i alle de medier du nu finder det økonomisk forsvarligt og uddele flyers i posten.

Overfor erhverv er der frit slag i forhold til at ringe og/eller møde uanmeldt op.

Du må ikke sende mails til hverken privat eller erhverv uden at have fået lov først, og det må du naturligvis ikke sende dem en mail og spørge om.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Manneerselvstændig:

Jeg er en pige medio 30 år, der gennem mange år har ønsket at blive selvstændig, men skal starte helt fra bunden og starte alene ind til jeg ser hvordan tingene udvikler sig. Jeg er slet ikke begyndt endnu og søger derfor gode råd. Jeg havde tænkt mig at starte inden for private + erhverv, men ved der er mage om buddet. Mit spm går i første omgang på hvordan jeg får fat i virksomhed og private, ringer man dem op for et nærmere møde, skriver man eller køre man ud med egen forretningsplan. Håber jeg kan få nogle gode rådSmile

Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de gode råd :-)

Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et spm. mere, nu skal jeg så finde en rimelig pris og her er jeg på herrens mark, for jeg vil jo gerne kunne konkurrere på prisen og tager jeg et eksempel på en timepris af 120 i timen og lægger 26% oveni ender det med 271,20 i timen, men er dette mon i overkanten??

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 13:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

120,- I timen overlever du næppe på....

120+ moms giver kun 150,-

Ud af de 120 kroner skal du betale rengørings artikler og midler, bil brændstof forsikring mm inden du kan trække løn men konkurrer på prisen det kan du nok godt... kan love dig for at du bliver skuffet med de priser. Jeg kører bestemt ikke med de dyreste priser men ligger betydlig over 120,-

Syntes du skal prøve at regne lidt på hvad det koster dig at drive virksomheden. hvad koster en bil? brændstof? forsikring? matrialer? rengøringsmiddler? og læg så dertil din ønskede timeløn mon ikke du kommer betydligt over 120,-

Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

og regne det kan jeg godt se jeg slet ikke kan, uups tak igen. Det er dejligt man kan rådføre sig med nogen, betyder alt i den her situation, hvor man er på bar bund.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Manneerselvstændig:
jeg vil jo gerne kunne konkurrere på prisen

Lad vær med det. Så kan du lige så godt lukke med det samme.

Find ud af hvad det vil koste dig at køre det og find også ud af hvad du kan gøre ekstra for kunderne. Det er den ekstra ting der skal få kunderne til at vælge dig frem for et andet firma.

Jeg har set for mange der forsøger at konkurrer på prisen og hvorefter det gik galt fordi de ikke kunne få det til at løbe rundt.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 13:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Altefter hvor du kommer fra vil jeg tro du skal op på minimum det dobbelte for at ramme markedsprisen, men som Niels siger lad være med at slås på prisen.

Har du erfaring fra branchen? i så fald syntes jeg også du skal finde din niche, du skal skille dig ud fra alle de andre. det kan være Miljø, ekstra service mm.

Har du ingen erfaring fra fra branchen så lad, for guds skyld, være.... så få dig først et rengøringsjob og lær på den måde hvorlang tid du skal bruge på de forskellige opgaver...

Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen mange tak for de forskellige svar jeg har fået. Jeg har erfaring i rengøring, ligge dog nogle år tilbage, men jeg ved hvad det kræver og hvilken tid det tager. Jeg vil øge prisen og ikke konkurere på pris. Evt skilde mig ud med gratis frugt en gang ugentligt smiler....den er svær

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)