Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CSS + jQuery hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Håber dette indlæg ikke er fejlplaceret.
Jeg sidder og er igang med at designe og udvikle mit portfolio.

Håber jeg kan forklare det her ordentligt.

Jeg har en "teaser boks", som skal ligge på forsiden, se screenshot her
Idéen med denne teaser er, at når folk klikker på søgeoptimering, skal den animeres, så den først går op, og ligger sig 'overnover' webdesign, og samtidig bytter plads. Når animationen er færdig, og seo ligger i 'indholdsboksen', skal seo's indhold fades ind derefter. Og det samme med webudvikling.

Jeg vil ikke bruge flash, da folk skal hente plugins til det, og fordi jeg synes det er sjovere selv at kode det.

Min html-opbygning ser således ud indtil videre: KLIK HER
Og min css kode ser sådan ud: KLIK HER

Jeg håber der er nogle venlige css/jQuery hoveder, der har lyst og mulighed til at kigge på det her, og komme med råd/vejledning til hvordan jeg kan bygge dette op.

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve effekten på indhold-boksen, havde jeg tænk mig skulle være noget i stil med 'Flip-in-effekt' på denne side

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor downloader du så ikke det plugin? Det gør jo det hele for dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Niels :)

Fordi jeg var i tvivl, om pluginnet, også fungerede med indhold, altså både tekst og billede.
- Det så det nemlig ikke ud til, i og med der stod ImageSwitch... Men tak for det hurtige svar, som altid Wink Forsøger mig lige frem det det plugin

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da gerne komme med et par gode råd..

Tænk i unobtrusive JavaScript, forstået sådan at siden også fungerer nogenlunde fedt uden.

Start med at lav det uden JavaScript, og hav en enkelt side med dit indhold, med forskellige overskrifter. Brug anchors til at få siden til at scroll'e uden javascript, via passende links.

Når du har noget der giver mening uden javascript, kan du begynde at skjule det indhold der ikke skal være på forsiden, og eventuelt de links der ikke længere er relevante.

Jeg forstår ikke helt din idé godt nok til at jeg kan sige præcis hvordan du kodemæssigt skal gøre, men det lyder som om at du bare skal animere nogle css parametre via jQuery, som f.eks. position, top, z-index, etc. Derudover kan du med fordel gøre bruge af fadeIn() fadeOut() og fadeTo(). Det hele er der gode guides til på jQuery's hjemmeside.

Ovenstående approach er kun tiltænkt mindre sites, hvor at det ikke bliver for stor en load at hente alle sider på én gang.

Jeg ved heller ikke hvordan Google bryder sig om sider bygget på den måde, men det kunne være interessant at få et indspark. Hvis din side handler om søgemaskineoptimering, skulle den jo gerne selv være et pragteksempel ;-)

Hvis Google sluger det dårligt, må du over i noget, hvor du linker til forskellige sider, og så med javascript på forsiden skifter links'ne ud med funktioner der henter indhold på en "ajaxy" måde og animerer det ind. Det bliver dog hurtigt lidt mere kringlet.

Men håber det gav dig lidt hjælp på vejen.

/Michael 

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Og tak for et konstruktivt svar.
Siden er ok stor. Den kommer til at indeholde følgende sider:
hjem (forside)
Hvem er Nils ? 
- Beskrivelse
- CV
Hvad kan jeg ?
- Kompetencer
- Løsninger / services
- Eksempler på løsninger
Hvem har jeg hjulpet?
- Reference liste
- Casestudies
Kontakt
- Kontaktformular
- Kontaktinfo
- Kravsspecifikationsfomrular

Siden er ikke færdig endnu, og vil derfor ikke vise den offentligt.
Senere, skal der også implementeres blog.. Men regner med at det blever seperat i form af et subdomain, eller undermappe.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)