Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget tøjmærke - Søger tøjproducenter i udlandet

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har læst rigtig mange indlæg omkring tøjproduktion i udlandet her på Amino, og jeg er allerede blevet en del klogere - tak for det.

Vi er i den indledende fase, hvor vi skal finde potentielle leverandører/producenter af vores eget tøjmærke. Vi er umiddelbart interesseret i leverandører/producenter, der kan opfylde følgende:

  • Direkte tryk og brodering i eget design.
  • Snit og cut (syning) i eget design.
  • Nakke label i eget design.
  • Øvrige labels (som vaskeanvisninger og diverse små labels) i eget design.
  • Prisskilt i eget design.
  • Evt. individuel indpakning af tøjet.

Vi er indledningsvis interesseret i ca. 200 t-shirts fordelt på to forskellige designs i forskellige størrelser. Vi vil til start kun engagere os med én leverandør/producent, og vi er opmærksomme på den potentielle risiko herved.

Vi har ikke lagt os fast på noget bestemt oprindelsesland, men da pris er en vigtig faktor, vil vi umiddelbart søge leverandører/producenter i Østeuropa, Sydeuropa, Asien eller Afrika. Dette skal ikke forstås som om, at kvalitet ikke er vigtigt, for kvaliteten er mindst ligeså vigtig (vi søger ikke det billigste/dårligste stof). Vi har hørt og læst mest om Kina, men vi er f.eks. også faldet over områder som Mauritius, der eftersigende skulle være et nicheområde for mindre tøjproduktion.

Vi håber, at flere af jer har erfaringer med tøjproduktion og/eller forskellige tøjproducenter i vil dele med os.

På forhånd tak for jeres tid.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

StockBroker:

Vi har ikke lagt os fast på noget bestemt oprindelsesland, men da pris er en vigtig faktor, vil vi umiddelbart søge leverandører/producenter i Østeuropa, Sydeuropa, Asien eller Afrika. Dette skal ikke forstås som om, at kvalitet ikke er vigtigt, for kvaliteten er mindst ligeså vigtig (vi søger ikke det billigste/dårligste stof). Vi har hørt og læst mest om Kina, men vi er f.eks. også faldet over områder som Mauritius, der eftersigende skulle være et nicheområde for mindre tøjproduktion.

Allerede da du skrev den sætning, der burde du vide, at en produktion af 200 tshirts, ALDRIG bliver billig...

Desuden tvivler jeg på, at du overhovedet finder nogen, som gider producere 200 stk, hvis det skal være i flere styles...

Har du overvejet et trykkeri i DK, som kan trykke print på tshirts, og så kan du selv købe labels og sy i?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er jeg komplet enig med Fahion-seller.

Du finder nok aldrig en fabrik der vil lave 200stk T-shirt med forskelligt design. Jo måske, men så bliver du taget ordentlig groft på pungen (Pengepungen selvfølgelig)

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er opmærksomme på, at første batch ikke nødvendigvis bliver ligeså billig som senere større batches. Derudover er de 200 stk. også kun et udspil, hvorfor vi, hvis det alt andet lige bedre kan svare sig at bestille 200 stk. af hvert design, vil overveje dette.

Hvad vi kan læse os frem til er, at der ikke umiddelbart er mange steder i Kina, hvor de producerer en MOQ (minimum order quantity) lavere end 500-1000, hvorfor vi også evt. søger producenter udenfor Kina.

Hvad vi bl.a. har læst af erfaringer her på Amino, så er 200-400 stk. ikke usandsynligt at få produceret til en rimelig pris i udlandet. Vi har endnu ikke kontaktet danske producenter, da stort set alle har frarådet det.

Vi skal ikke kun have tryk, da der hovedsageligt skal brodering på tøjet. Derudover er vi ikke umiddelbart interesseret i almindeligt transfer-tryk, men derimod direkte-tryk, der er relativt dyrt i DK (og Nordeuropa generelt).

Har I erfaringer med egen tøjproduktion eller forskellige tøjproducenter?

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom de har en mindre MOQ, end 500. Så skal du tænke på at MOQ er for hver varetype. Altså 200 stk ens T-shirts, der ikke skiller sig ud fra hinanden.

Hvis du kommer til nogle overvejelser, kan jeg godt hjælpe dig. Jeg har erfaring og gode partnere i mit firma og arbejder på at udvide med en afdeling i Kbh også.

YBP- Your Business Partner
Cvr-nr: 33 08 61 72
Mail: YBP.5800@gmail.com

På genhør
Steffen Petersen, Direktør

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

StockBroker:

Vi er opmærksomme på, at første batch ikke nødvendigvis bliver ligeså billig som senere større batches. Derudover er de 200 stk. også kun et udspil, hvorfor vi, hvis det alt andet lige bedre kan svare sig at bestille 200 stk. af hvert design, vil overveje dette.

Det lyder slet ik som om, at du har det mindste indblik i, hvilke enorme omkostninger der er forbundet med en produktion... Så lad mig lige uddybe:

  • Du sender designet
  • Fabrikken laver samples, som sendes til jer
  • I tjekker og tilpasser. Evt ændringer sendes
  • Evt nye samples laves
  • Designet er godkendt, og en produktion går igang
  • Varerne produceres
  • Der sættes tags i, og evt labels vedhæftes
  • Varerne bliver pakket i polybags og kasser
  • Varerne sendes til DK

Vil du så bestille 200 stk i f.eks 5 designs, så er det 40 stk i hver design. Overvej hvor dyrt det bliver, hvis bare ovenstående omkostninger + produktionsomkostningerne skal dækkes ind... Når du ved det, så skal fabrikken + arbejderen også have deres løn! Selvom det er Asien, så er det langt fra gratis!
Når de har fået deres løn, så mangler du at betale en lokal agent til at tjekke varerne + fragten + forsikring + import tolden + diverse gebyre + bla + bla + bla...

Med andre ord, så er det utopi at tro, at en produktion på under minimum 300 stk pr design er mulig. Og selv med den mængde vil priserne kun være mellemgode...

StockBroker:

Vi skal ikke kun have tryk, da der hovedsageligt skal brodering på tøjet. Derudover er vi ikke umiddelbart interesseret i almindeligt transfer-tryk, men derimod direkte-tryk, der er relativt dyrt i DK (og Nordeuropa generelt).

Ja så kan standard tshirts jo ik bruges, hvorfor ovenstående passer endnu bedre!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:
Selvom de har en mindre MOQ, end 500. Så skal du tænke på at MOQ er for hver varetype. Altså 200 stk ens T-shirts, der ikke skiller sig ud fra hinanden.

Kan en MOQ på f.eks. 200 stk. ikke være i forskellige størrelser (forudsat, at det er i samme design)?

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Eftersom hver størrelse har deres eget varenummer.
Fashion-seller beskriver meget godt lige præcis hvorfor at jeg ikke vil råde dig til at købe under 1000 stk. Ellers er det billigere at få Mærks møller, til at sy en trøje til dig.
Der er som sagt enorme udgifter ved dette. Selvom jeg har en agent tilknyttet mit firma, som er bosat i Kina. Er der en masse omkostninger som skal dækkes ind. Som hovedregel plejer jeg at sige at vil du bestille for mindre end 20.000 kr fra Kina? Så lad være?

Det er det ikke hver. skrap hellere nogle penge sammen, start med at få produceret 50 stk af 4 størrelser, her i landet, Så kan du se hvordan efterspørgslen bliver. Derefter kan du så vende opmærksomheden mod Kina. Du skal også tænke på tolden på tøj er ca. 12% derudover kommer der antidumpingafgift oveni osv osv.

Tænk dig godt om før du i stædighed, vælger at producerer i Kina. Har man ikke en handelsagent, bliver du med 90 % sikkert røvrendt på det groveste.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det lyder slet ik som om, at du har det mindste indblik i, hvilke enorme omkostninger der er forbundet med en produktion...

Vi har ikke et meget omfattende indblik i tøjproduktion, hvorfor vi netop bl.a. søger information her på siden, så tak for din introducerende gennemgang.

Fashion-Seller:
Vil du så bestille 200 stk i f.eks 5 designs, så er det 40 stk i hver design.

Vi havde som nævnt indledningsvis forestillet os min. 100 stk. i hvert design, men det er kun en idé, og vi ved godt, at det ikke er et stort antal. Der kan blive tale om et større antal.

Fashion-Seller:
Med andre ord, så er det utopi at tro, at en produktion på under minimum 300 stk pr design er mulig.

Det er ikke helt i overensstemmelse med, hvad et par producenter/leverandører/agenter gav udtryk for for et par år tilbage, men igen tak for din ytring.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en sidste bemærkning... Skal du handle med Kina, så skal du bruge meget tid. Dvs du kommer til at bruge mange timer på diverse ting og sager...
Og så siger du sikkert, at du ik har andet at lave, hvorfor din tid er gratis...

Meeen begynder du at regne tidsforbruget med, når der er tale om alt for små ordre, så ender du med at spilde oceaner af timer = $ eller fritid, som du kunne bruge mere fornuftigt.

Så du skal ligeledes gøre op med dig selv, om 200-400-600-800-1000 tshirts er tidsforbruget værd, eller om det bedre kunne betale sig, at købe servicen i DK eller EU, hvor de sikkert også var mere fleksible med mængde mm...

Portugal, Tyskland eller Polen kunne være oplagte steder, at få varerne produceret/fremstillet i EU...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)