Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum! Hjælp ønskes, lille opstarts guide i opsætning af fast kunder, ect.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 *Hej, jeg har valgt summasummarum på baggrund af oplysninger om den kan følgene, men opsætningen kæmper jeg lidt med.

Kan summa, dette eller er det en salgsmøre jeg er faldet i:

Vil oprette en fastkunde i summa´s kundekartoteket med et plads nr, og dennes plads adresse.

 Når jeg nu laver en opgave for denne (min) fastkunde, og hvor hans underkunde skal faktures.

Opgave: 

Jeg skal lave en faktura til hans underkunde, dvs min fastkunde skal vide når jeg laver noget for hans kunder, da jeg afregner min fastkunde i % af totalsummen af regningen for at bruge hans kundeportefolie.

 Setup ønske i summa.

Under min fastkunde skal alle hans underkunder som jeg har fakturet ligge samlet i bokse (som den nu laver ved bilag, dvs ALT ligger sammen. til nemt at holde regnskab med skyld til min fastkunde, og dokumentation til min fastkunde.

Faktura skal indeholde. plads nr, adresse. min virksomheds oplysninger, OG selvfølgelig den betalende oplysninger, er inde i alt den opsætninge med fakture men det er hvordan man nemmes opretter

en kunde konto som kun oplyser plads nr. adresse, og ligger alle underkunder i samme mappe til nemmest holde regnskabet.

 

Håber i forstår ovenstående... P.s har planer om tilmelde kursus i summa, men pt ville jeg gerne komme videre i min "prøve" så alle opsætninger er korrekte, og virker til virksomheds start.

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

lige til  opklaring:   Det  du  kalder  Fast kunde   skal  man opfatte  det  som  sådan  en  slags  henviser   eller  affiliate  eller   noget  i  den  retning   som  peger  et  antal  underkunder  ind til  dig????

Pladsnr   .....menes der  her  kundenr. i  SummaSummarums kartotek   Altså  det  første hul  øverst til venstre hvor  der  skal  skrives noget  for at  man  kan  komme  videre.   Går  udfra  at  det  er  JA til  begge

Jeg håber  ikke   nogen  fra  SummaSummarum-"systemet"  forstået  som  gruppen  af certificerede  forhandler   har  givet  dig  grund  til  at  du   kan  opbygge  sådan   en  2-lags struktur af  dine  debitorer  -   med  den  egenskab   at  når  du  fakturerer  en  person  i   det  nederste led;  at  så  kan  du  vælge  at  der  pr. automatik   smides  nogle  %%%  op til  niveau nr. 1;  som  tak  for  henvisningen   (Kan  godt  perspektivet  i  at  kunne  det   ....)  men  den  slags  "fordelings-mekanisme"  til  at  fordele  rovet   findes  altså   ikke  i  systemet.

Vil du  åbenbare  lidt   om  hvem  der  har  givet  dig  den  ide  -  enten  i  tråden  her   -  eller  i  en  mail  direkte  til  mig   DU kan  finde  min  mail  inde  på   mit  id....   eller  finde  mig  på  f.eks.  www.summasupport.dk

nysgerrig   Hvad  er  din virksomhed   for  at man kan  få  evt.  gode  ideer  til  at  hjælpe  dig

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg er enig med Otto i, at det ikke kan lade sig gøre , som du beskriver det med to "lag" af debitorer, så måske har du været i hænderne på en uerfaren eller meget ivrig sælger.

Men du kan oprette en hel debitorgruppe som så er din "fastkunde". I denne debitorgruppe "fastkunde" kan du så lægge dine "underkunder". Dermed kan du få lavet samlede rapporter over salget osv., som måske er tilstrækkeligt, og  kan fungere som dokumentation overfor din "fastkunde". Men om det er en holdbar løsning for dig eller ej, må komme an på en prøve.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 Forklaring: forklarede måske lidt forkert i mit spørgsmål. Så det skal der ikke ligges for meget i. men skal prøve at forklare lidt nærmere hvad det drejer sig om.

Virksomhed:

 Det er som konsulent. dvs afregn i timebrug pr kunde.

 Skal køre som underlev. dvs skal afregne med (tidligere skrevet fastkunde, min kontakt) pga han finder kunden og jeg dernest skal jeg rykke ud til kunde (giver det mere mening).

 Denne opbygning med flere (ca 6 fastkunder) som så hyre mig til at køre ud til kunden og hive forhåbenlig kunden hjem.  Dvs afregn med de nye underkunder, og % betaling til (fastkunde). skal indgå i mit regnskab så simpelt som muligt.

 

 Men ang summa,  IDE TANK!.

Opretter de 6 FASTE kunder som 1-2-3-4-5-6

Vil derefter hver nykunde for fastkunde1 indtaste den nye ind i samme boks (underboks) (så alt ligger samlet) til at bedre holde styr på hvem, hvad. og som bevis til min fastkunde på regnskab stemmer.

Derefter frem med lommeregn og regn procenten ud af samlet beløb (som er forudaftalt, som skal betales til fastkunden).

 om det er et kundenr, plads nr, eller navn som "kunde" er lige meget, mere om man kan ligge overordnet kunde, for dernest en underkunde i samme mappe, for simpel opdeling

  Håber det giver mening, blev anbefalet summa med licens og derefter købe model til denne af 1 given person pris 7000kr,(hvoraf lidt er er licens, andet til opdat program), har måske ikke forklaret mine ønsker korrekt, da jeg har svært at formulere ønsket så det giver mening. har prøveprogrammet, har endnu ikke betalt, bestilt pakken.

han sagde jeg kunne teste, lege lidt i demoen før bestilling 

 Vil ikke udhænge folk på amino. det er dålig karma hvis fejlen er 100% min egen. er ikke bitter, ville bare gerne få det til at være så simpelt som muligt.

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 Tak for jeres svar, håber det jeg lige har skrevet giver lidt mening, eller ide om opsætningen som ønskes?

 Til Anette: det giver ok mening det du skriver. entlig logisk som du forklare, havde jo ikke tænkt så langt at de alle vil stå som debitor... vil da prøve dit foreslag, burde jo være nok.

 Til Otto:  Sender privat til dig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

OK  ....  du  er  i  demo fasen   endnu  så  lad  os  kigge  lidt  på  din  konsulent forretning.

som Anette siger   så  kan  du oprette  antal  debitormapper  f.eks.  6 stk  som  du  siger  du  har af  henvisere  og  du  kan  døbe mapper  med  deres  navne.   Når   du  så  opretter  kunder  vælger  du  henviserens mappe  som  gruppetilhør. 

Hvis  du  så  vælger  at  køre  Enterprise versionen   så   får  du  mulighed  for  at  bruge  SAGER  og AKTIVITETER  til  yderligere  at  findele  dit  regnskab  Jeg  tror  her ligger  nogle  muligheder for  at lave det  time-sagsstyring   som  du har  brug for.    Bl.a.  kan  du  her også  skrive  sådan  et  SAGs regnskab ud 

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 Tak.... Det giver endnu mere mening :)

 Var også helt rundtosset da jeg ikke kunne lave den "ønskede" opbygning som jeg tidligere snakkede om,  takker af hjerteligt mange gange, vil nu lige opklare min forhåbenlig misforståelse med "sælger", går ud fra jeg kan hendvende mig til dig Ottto hvis der skal angives en person som forhandler summa på forkerte vilkår? hvis det ikke er en simpel misforståelse som er opstået.

 Takker for den rigtig fine respons og forklaringer, tid i har bugt på min konto. Der er varme tanker til jer begge :)  

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

når jeg  spurgte  efter   hvem  der  havde  givet  dig  den opfattelse    var    det  ikke  for  at  komme  efter  nogen  -  men alene  for  at  høre  om   det  skulle  være  een af  kollegaerne   eller  blot  en  ffri fugl

Om  du  vil  købe det  ene  eller  andet sted   er  jo  op  til  dig

men   håber   da   at  jeg  har  givet  dig  lidt stof   til  eftertanke om  hvad  jeg kan  på supportfronten

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 JA man lære hele livet.... :=)

 Heldigvis kostede denne mig ikke de famøse 7000kr som tidligere nævnt.

 Og du sparede mig denne udgift er ikke glemt, endelig køb af program dvs licens ect skal jeg nok sørge for at går igennem dit link :)  Som tak for ovenstående Hjælp.... :) så siger det igen, endnu engang stor tak Ole. 

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 ole, DOOH

 OTTO!.. skulle der stå....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)