Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til forståelse af Antidumpingtold

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:

Ja det er gratis. Men nu citere jeg præcis hvad der står med hensyn til betaling, så kan du se at det ikke nødvendigvis er gratis:

"Udstedelse af en BTO er gratis. Hisv toldmyndighederne pådrager sig særlige

udgifter til analyser, indhentning af ekspertudtalelse vr aroemprøver eller

returnering af vareprøver, kan disse udgifter pålægges ansøgeren"

Så nej den er ikke nødvendigvis gratis. Man skal altid tage udgangspunkt i at BTO koster penge.. Man kan kun blive positivt overrasket, hvis skat så ikke skal bruge tid eller ekspertudtalelse og BTO'en derved bliver gratis.

Prisen for et bindene svar ligger på 300 kr. Mens prisen for en BTO er gratis, så længe der ikke skal bruges ekspert udsagn eller SKAT skal bruge flere midler, på at svare.

Med hensyn til varesammensætningen er det ikke ofte at man bestiller varer hjem, som er af 1 materiale. Jo hvis man køber råjern eller råmaterialer hjem. Men tager man f.eks og køber nogle bukser fra Kina i Cowboy stof. Tænker man nok "Arh det er jo kun stof" Men nej. Der er forskel på om knapperne er lavet af nikkel, af kobber el. lign. Det er ikke tit man bestiller varer hjem fra Kina, som er rent råmateriale.

Jeg holder ved og siger at du ikke har ret. Jo du har ret i få tilfælde, der hvor folk køber råmaterialer hjem

Stop nu din efterhånden barnlige diskution !

Jeg startede med at skrive følgende "  At få lavet en BTO er under normale omstændigheder helt gratis" Hvilket også er sandt, for det er jo lagt fra normalt at SKAt skal bruge ekspertudsagn eller analyser, iøvrigt fremgår det at disse udgifter kan blive pålagt ansøgeren, men ikke alt de vil blive pålagt ansøgeren.

Hvad et er for en bindende svar du omtaler når nu det ikke er en BTO?

Mvh

Ravn

 

 

 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)