Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til forståelse af Antidumpingtold

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg prøver slavisk at arbejde mig igennem Toldtariffen. Men hold da op, det er en sand labyrint for folk, som ikke er inde i den. Er der nogle der kan komme med fif til hvordan man kan lære nemmest muligt at tyde den. Desuden er der specielt en ting som frustrerer mig helt vildt:
alle varer med oprindelse i:          Udligningstold/antidumpingstold

Kina.                                                55,5 % af Nettoprisen, frit fællesskabets grænse, ufortoldet?

Hva fanden betyder det? Betyder det at ud over de f.eks. 12% told, kommer der yderligere 55,5 % told oveni, plus 25% moms. ? Er der nogle der kan enten give mig en god indsigt i Toldtariffen eller give mig oplysninger på præcis hvilke omkostninger der kommer når man importerer nogle varer fra Kina. Ved godt at i ikke kan give konkret svar, da man skal vide materiale, anvendelse osv.

Hvor kan man finde en oversigt over hvilke omkostninger der kommer ved importering fra eksempelvis Kina?

Mvh
Anonym

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ved fortoldning af en vare regnes tolden udfra:

 varens pris + transportomkostningerne  hvorefter der påægges 25 % på Dansk mom

Ved vare med antidumningstold:

Skal du udover den normale told også betale antidumpningstolden og så 25 % dansk moms.

 

Mvh

Ravn 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan eks. søge på SKAT's hjemmeside - Toldtarif Kina,hvor der i mellem de fremkomne hits gerne skulle være en, som har en oversigt over de forskellige varer fra Kina.

Eks. undersøgte jeg omkring el-cykler, hvor der ikke er nogen ekstratold, men er der tale om almindelige cykler, så kunne man tale om en straftold, der vil noget.

Begrundelsen er netop at beskytte det såkaldte "Indre Marked" i EU, således det netop ikke bliver oversvømmet af billigt producerede effekter fra eks. Østen.

Tonny

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Du kan eks. søge på SKAT's hjemmeside - Toldtarif Kina,hvor der i mellem de fremkomne hits gerne skulle være en, som har en oversigt over de forskellige varer fra Kina.

For at kunne bestemme varens toldsats og evt. antidumpningstold forudsætters der naturligvis at man har den rigtige varekode for det påglædende produkt.  Da det kan være rigtigt svært at finde det korrekte  varekode vil eg anbefale at man får lavet en såkaldt BTO (Bindende tariffering oplysning) hos SKAT.

Mvh

Ravn

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
For at kunne bestemme varens toldsats og evt. antidumpningstold forudsætters der naturligvis at man har den rigtige varekode for det påglædende produkt. 

Her har ravn ret. Det er ekstremt vigtigt at finde den korrekte varekode. Men dette er dog lettere sagt end gjort. For at finde varekoden, skal man kende varens anvendelse, hvad den er lavet af, hvor den er lavet. Det er et rigtigt uoverskueligt eventyr man skal på. Men giv dig god tid. i starten glor man sig blind på alle oplysningerne. Men lige pludselig har man fanget den, så kører det der ud af, efterfølgende.

Ravn:
Da det kan være rigtigt svært at finde det korrekte  varekode vil eg anbefale at man får lavet en såkaldt BTO (Bindende tariffering oplysning) hos SKAT.

Det bindende svar koster dog 300 kr. Man skal være sikker på at man har udformet spørgsmålet korrekt, så Skat ikke misforstå det og svarer på noget andet, som er mindre relevant.

Mvh
Steffen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Steffen Petersen:
For at finde varekoden, skal man kende varens anvendelse, hvad den er lavet af, hvor den er lavet.

Der er lige nogle ting du har misforstået, for at lave en BTO skal man ikke vide hvor varen er lavet !  Det kan i nogle tilfælde være nødvendigt at vide hvad materialer varen er lavet af eller varens anvendelse men det er lagt fra altid tilfældet.

Steffen Petersen:
Det bindende svar koster dog 300 kr

At få lavet en BTO er under normale omstændigheder helt gratis,  hvordan du kommer frem til at det skulle koste 300 DKK er mig en gåde.

Det fremgår endda af BTO blankettens vejledning punkt. 8  http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=66133

Mvh

Ravn

 

 

 

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Der er lige nogle ting du har misforstået, for at lave en BTO skal man ikke vide hvor varen er lavet !  Det kan i nogle tilfælde være nødvendigt at vide hvad materialer varen er lavet af eller varens anvendelse men det er lagt fra altid tilfældet.

 

Nu omhandler indlægget tariffen hos skat.
Men kan ikke bare sende en besked til skat " Hva koster det at hente sko hjem" De skal vide hvor man henter varen fra, Kina, rusland eller inden for Eu. Derud over skal man nævne hvad materiale den er lavet af. For at få et konkret svar på hvad varekoden for den type vare, man vil importerer, er. Dette er jeg selv blevet bedt om op til flere gange. Som der står med tydelige bogstaver neders på siden, af det link du har givet :
Angiv den nøjagtige sammensætning sammensætning af varen...
Du kan ikke have læst det link du selv har slået op, siden du siger at det langt fra altid er tilfældet.

Man kan desuden få skat til at oplyse de konkrete oplysninger, hvis man fortæller dem, hvor varen kommer fra samt alt det andet.

Med hensyn til Pris for bindende svar. er jeg 3 gange blevet opkrævet 300,- for at bede om et bindene svar. Så jeg ved ikke hvorfor dette er tilfældet. Jeg fortæller ud fra mine personlige erfaringer. ER JEG SÅ BLEVET SNYDT AF SKAT? hvor nedtur er dette?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:
Nu omhandler indlægget tariffen hos skat.
Men kan ikke bare sende en besked til skat " Hva koster det at hente sko hjem" De skal vide hvor man henter varen fra, Kina, rusland eller inden for Eu. Derud over skal man nævne hvad materiale den er lavet af. For at få et konkret svar på hvad varekoden for den type vare, man vil importerer, er. Dette er jeg selv blevet bedt om op til flere gange. Som der står med tydelige bogstaver neders på siden, af det link du har givet :
Angiv den nøjagtige sammensætning sammensætning af varen...
Du kan ikke have læst det link du selv har slået op, siden du siger at det langt fra altid er tilfældet.

Vi var det altså varekoder og en BTO jeg skrev om og ikke hvad det vil koste at hente sko hjem fra kina.  Varekoden er altså ikke landeafhængig, men det er toldsatsen der er lande afhængig.

Med hensyn til angivelse af varens sammensætrning er der jo rigtigt mange vare som ikke er sammensat at forskellige matarialer!...... så jo jeg læser hvad jeg selv henviser til !!

 

Steffen Petersen:
Med hensyn til Pris for bindende svar. er jeg 3 gange blevet opkrævet 300,- for at bede om et bindene svar. Så jeg ved ikke hvorfor dette er tilfældet. Jeg fortæller ud fra mine personlige erfaringer. ER JEG SÅ BLEVET SNYDT AF SKAT? hvor nedtur er dette?

 Spørgsmål er om vi overhoved snakker om det samme, jeg snakker om en BTO (bindende tariferings oplysning) hvilket er en "godkendt" varekode for det pågældende produkt.  Som du jo kan læse er en BTO Gratis at få lavet.

Mvh

Ravn

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Spørgsmål er om vi overhoved snakker om det samme, jeg snakker om en BTO (bindende tariferings oplysning) hvilket er en "godkendt" varekode for det pågældende produkt.  Som du jo kan læse er en BTO Gratis at få lavet.

Ja det er gratis. Men nu citere jeg præcis hvad der står med hensyn til betaling, så kan du se at det ikke nødvendigvis er gratis:

"Udstedelse af en BTO er gratis. Hisv toldmyndighederne pådrager sig særlige

udgifter til analyser, indhentning af ekspertudtalelse vr aroemprøver eller

returnering af vareprøver, kan disse udgifter pålægges ansøgeren"

Så nej den er ikke nødvendigvis gratis. Man skal altid tage udgangspunkt i at BTO koster penge.. Man kan kun blive positivt overrasket, hvis skat så ikke skal bruge tid eller ekspertudtalelse og BTO'en derved bliver gratis.

Prisen for et bindene svar ligger på 300 kr. Mens prisen for en BTO er gratis, så længe der ikke skal bruges ekspert udsagn eller SKAT skal bruge flere midler, på at svare.

Med hensyn til varesammensætningen er det ikke ofte at man bestiller varer hjem, som er af 1 materiale. Jo hvis man køber råjern eller råmaterialer hjem. Men tager man f.eks og køber nogle bukser fra Kina i Cowboy stof. Tænker man nok "Arh det er jo kun stof" Men nej. Der er forskel på om knapperne er lavet af nikkel, af kobber el. lign. Det er ikke tit man bestiller varer hjem fra Kina, som er rent råmateriale.

Jeg holder ved og siger at du ikke har ret. Jo du har ret i få tilfælde, der hvor folk køber råmaterialer hjem.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)