Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma hjemme

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når man laver multimedie kan man så trække lyd anlæg fra når man har firmaet i hjemmet. Grunden til jeg spørger er når jeg skal præsentere for kunderne vil jeg gerne gøre det på noget ordenligt udstyr så det lyder som det skal.

 

Med venlig hilsen

Klaus Pedersen

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej... Hvis du er selvstændig erhvervsdrivende betaler du sikkert multimedieskat i forvejen idet det normalvis kun er en fordel at fradrage hustandens tlf. mv. i virksomheden. Hifi mv. vedrører ikke multimedieskatten. Hvis du har din argumentation i orden og købet har en erhversmæssig begrundelse for din virksomhed så er det ok. Du skal nok ikke forvente at SKAT vil acceptere at hjemmebiograf mv. trækkes fra. SKAT vil sikkert også se på hvor anlægget mv. er placeret i boligen.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for svaret.

Som min situation er har vi 3 stuer som er i forlængelse af hinanden og der er min arbejdsplads placeret midt i. Det som jeg gør nu er at præsentere det på vores nuværende fladskærms tv problemet ligger bare i at lyde er så ufattelig ringe. Men hvis det ikke er lovligt at trække fra må jeg ud og hive op af egen lomme.

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej igen Jeg kan desværre ikke rigtig svare for dig men umiddelbare gæt er at det kan du ikke når kontoret ligger midt i hjemmet er en del af en stue. Jeg tror du bliver nødt til at se det fra SKAT's synsvinkel. De vil se en stue med fedt anlæg, stor tv-skærm med tilhørende møblering af privat karakter. Det er ikke så nemt at argumentere for at anlægget ikke er privat i den situation (hvis det er korrekt forstået at det er midt i en stue). Derimod ville det være en del nemmere hvis du havde anlægget stående i et afsidesliggende kontor til brug for din virksomhed (evt. fradrag for som hjemmearbejdsværelse).

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)