Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anonym registrant af domæne - er det muligt?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tja de ting du efterspørger er kendt hos firmaer som f.eks. buydomains.dk, så måske man skulle tænke sig om en ekstra gang.

Hvilken interesse har man iøvrigt i at skjule sig, det lugter langt væk af ovenstående...

 

 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Tja de ting du efterspørger er kendt hos firmaer som f.eks. buydomains.dk, så måske man skulle tænke sig om en ekstra gang.

Hvilken interesse har man iøvrigt i at skjule sig, det lugter langt væk af ovenstående...

 

 

Nu ved jeg ikke lige, hvem du er og hvad du generelt står for, men at konkludere noget ud fra mit meget simple og harmløse spørgsmål virker en smule komisk på mig. Jeg kender ikke til buydomains og deres forretningsmetoder, så det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Generelt har du ikke nogen ide om hvorfor jeg spørger som jeg gør, for jeg mindes ikke at vi to nogensinde har snakket sammen før. Mine forretningsmodeller er fint stuerene, så jeg ved desværre ikke lige hvad du lugter ud fra den slags spørgsmål herinde.

/Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Se også

http://www.easyspace.com/domain_names/whois_privacy - dem arbejde vi sammen med.

Eller

http://www.katzglobal.com/hosting/hosting.html

 

Du kan søge på Google efter "anonymous domain registration" eller "anonymous hosting" og det vælter frem med muligheder.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Tja de ting du efterspørger er kendt hos firmaer som f.eks. buydomains.dk, så måske man skulle tænke sig om en ekstra gang.

Hvilken interesse har man iøvrigt i at skjule sig, det lugter langt væk af ovenstående...

Der kan sagtens være områder hvor man ikke vil have at man bliver forbundet med et domænenavn uden at det er noget der kan være ulovligt.

Men hvis man vil "skjule" ejerskab af et dk-domæne uden at have den beskyttelse i CPR som der er kravet, så kan kan få andre til at registrere det for sig.

Har selv sådan et produkt på tegnebordet.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ja, hvis man ønsker sit domæne hen hvor peberet gror.

De fiksfakserier der her omtales, gør at man risikerer at sidde tilbage med et domæne, som en anden ejer og dermed kan man hoppe og springe herfra og til langbortistan, hvis "ejeren" lige pludselig løber med domænet.

Og at det kan blive rigtigt dyrt, er der flere eksempler på.

Jeghar i ca. ½ års tid hjulpet ca. 100 Buydomains.dk kunder og det jeg har set ligner meget denne konstruktion, som omtales i denne tråd.

Jeg må advare imod denne, da man rent juridisk er ude i en gråzone, hvor man nemt risikerer at smide mange tusinde kroner efter ingenting.

Og kender man ingenting til buydomains.dk, vil jeg anbefale en søgning på Google.

Det de gjorde var de omregistrerede kundernes domæner, eller registrerede domæner på vegne af kunderne og da så lokummet brændte under dem, kunne kunderne lige pludselig ikke flytte deres ting, fordi de ikke stod som ejere af deres eget domæne.

Der var der brugt en privacy ordning, som den du omtaler.

Fordi nogen ting, ikke er ulovligt, kan de rent moralsk også være forkerte og hvis man ikke tør stå ved de ting man laver, er der noget helt galt.

Hvorfor er det lige profit bare er i første række og man ikek er ærlig og vil kendes ved de ting man laver ?

mvh

Mogens

Easy Webhost

 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Hvorfor er det lige profit bare er i første række og man ikek er ærlig og vil kendes ved de ting man laver ?

Som Niels også skriver, så kan der være mange årsager til, at man ikke vil at man ser hvem der ejer domænet. Der findes fx blandt andet folk der har en privat hjemmeside, der ikke ønsker at folk stalker dem på privatadressen. Det er bare en af årsagerne, jeg kan komme i tanke om.

Så det har ikke altid noget med ærlighed at gøre.

Derudover kunne det jo også være at virksomheder som dk-hostmaster godt kender til ejeren af domænet, men ikke offentliggør dem. Så må det problem du mener med buydomains jo egentlig være nogenlunde løst, uden at jeg dog skal sige det. Det er også noget jeg ikke kender særlig meget til og slet ikke har i tankerne når jeg nu efterlyser en variant, hvor man kan være fri for folk der banker på ens dør fordi de synes at siden eller indholdet er så flot.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:
Hvor troværdigt er det lige at gemme sig af vejen ?

Nu behøves der jo ikke altid at være noget skummelt med i det !

Har lavet en hjemmeside om min bil og der ville jeg da gerne have haft den mulighed at jeg kunne registrere domainet anonymt. Hvilket jeg ikke kunne og resultatet blev at det er blevet registreret i en vens navn.

Der er jo ingen grund til at invitere en evt. tyv forbi fordi man har reklameret med hvor den står...

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Easy Webhost:
De fiksfakserier der her omtales, gør at man risikerer at sidde tilbage med et domæne, som en anden ejer og dermed kan man hoppe og springe herfra og til langbortistan, hvis "ejeren" lige pludselig løber med domænet.

Der kan være brådne kar imellem, så jo.. man skal være opmærksom på hvem det er der står som ejer af domænet.

Easy Webhost:
Fordi nogen ting, ikke er ulovligt, kan de rent moralsk også være forkerte og hvis man ikke tør stå ved de ting man laver, er der noget helt galt.

Du tænker straks at man ikke har rent mel i posen. Prøv at give folk lidt længere snor og sæt dig i deres sted.

Easy Webhost:
Jeg må advare imod denne, da man rent juridisk er ude i en gråzone, hvor man nemt risikerer at smide mange tusinde kroner efter ingenting.

Jamen jeg vil da straks gennemtænke en løsning hvor mit firma  vil kunne stå som ejer af et domæne mod et mindre gebyr

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars :
Ja, overskriften siger alt. Er det muligt at registrere et domænenavn, som så ikke bliver synlig hvem der står bag domænet? Hvilke muligheder er der?

Du har fået mange gode svar mht udenlandske domæne. Mht DK domæner har jeg haft enkelte kunder hvor jeg stod som ejer af deres domæner imod et mindre gebyr om året, dette har fungeret fint og jeg er overbevist om at der er flere i branchen, der tilbyder dette.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:
De fiksfakserier der her omtales, gør at man risikerer at sidde tilbage med et domæne, som en anden ejer og dermed kan man hoppe og springe herfra og til langbortistan, hvis "ejeren" lige pludselig løber med domænet.

 

Det er i princippet korret, men hvad opnår du egentligt med dit forsøg på at skære alle over en kam? Næppe postiv reklame. Jeg har hjulpet kunder med at registere deres domæner i mit navn, og det har fungeret uden problemmer

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)