Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man registrere en RKI registrering?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål. Min bank har registreret mig for en tidligere RKI registrering (jeg står ikke i RKI mere). Jeg vil skifte afdeling af geografiske årsager, da jeg har flyttet, og jeg kunne forstå at overstående var en faktor der spillede ind.

Her kommer mit store spørgsmål. Må en bank godt registrere at jeg har været registeret i RKI, og gemme disse information også efter jeg er blevet slettet?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Jeg har et spørgsmål. Min bank har registreret mig for en tidligere RKI registrering (jeg står ikke i RKI mere). Jeg vil skifte afdeling af geografiske årsager, da jeg har flyttet, og jeg kunne forstå at overstående var en faktor der spillede ind.

Her kommer mit store spørgsmål. Må en bank godt registrere at jeg har været registeret i RKI, og gemme disse information også efter jeg er blevet slettet?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Det er vel ikke et spørgsmål om hvad man må eller ikke.

Var du långiver ville du nok selv registrere indberettede RKI kunder, uanset om man må eller ej.

Klogt at skifte bank, da dine lånemuligheder nok er udtømte med en tidligere RKI indberetning.

Sådan er hverdagen desværre.

mvh   Geeked 

 

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lanther,

Jeg ville nu ikke skifte bank, bare afdeling :-)... Hvis jeg var bank ville jeg forsøge at skabe mest muligt profit til mig selv, ved kun at låne sikkert ud til de gode kunder - Jeg ville i øvigt holde mig indenfor lovgivningens rammer. Derfor er reglerne væsentlige, selv for en bank, ikke?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener godt at de internt må lave en registrering, hvis det er det du tænker på?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

Jeg tror ikke der er noget problem i at de har en intern historik på dig. Det samme praktiserer teleselskaberne. i stor stil.

Det er ikke så længe siden at jeg havde en kunde der - uden at han var blevet oplyst om det - havde fået et kreditmax hos Telenor på 1.000 kr. Grunden til dette var, at han i forbindelse med at han opsagde et nummer for 10 - 12 år siden, havde en tvist om den sidste regning, der derfor var røget til inkasso... Regningen blev naturligvis betalt, og der var aldrig RKI indeover.

Ovenstående er et af de mest overdrevne eksempler jeg er stødt på, men der er ikke noget ulovligt i at have en intern kreditpolitik (som udgangspunkt).

Jeg er selv skiftet fra Nordea til Danske Bank, fordi jeg synes de er for besværlige at samarbejde med. Jeg har så hverken brug for kredit eller lån, men alligevel (eller måske derfor) virkede det som om de bare ville af med mig. Og det skifte har jeg været sindssygt glad for.

Så hvis du alligevel skal skifte afdeling, gør det vel ikke den store forskel om det er et andet navn der står på Dankortet. Så det ville jeg anbefale, med mindre det vil blive for besværligt i forhold til, at der er mange der har dine kontooplysninger, og derfor risikerer at lave fejloverførsler.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Må en bank godt registrere at jeg har været registeret i RKI, og gemme disse information også efter jeg er blevet slettet?

Interesant spørgsmål, prøv en gang at spørg hos datatilsynet hvad de mener.

mvh

Ravn

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne ikke  få lov  til at skifte afdeling pga. det. Pt. har jeg heller ikke behov for lån eller kredit, så jeg undersøger mulighederne for et skifte. Hvis den historik skal forfølge mig, så er det nok også det bedste.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Btw. nu har jeg ringet til datatilsynet. De synes faktisk det var et rigtig godt spørgsmål, så det vil de undersøge og vende tilbage med.

Svar modtaget: 2 år!

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Hej Lanther,

Jeg ville nu ikke skifte bank, bare afdeling :-)... Hvis jeg var bank ville jeg forsøge at skabe mest muligt profit til mig selv, ved kun at låne sikkert ud til de gode kunder - Jeg ville i øvigt holde mig indenfor lovgivningens rammer. Derfor er reglerne væsentlige, selv for en bank, ikke?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Hej Casper

Du bør helt væk fra den nuværende bank / afdeling, da de intern har dig registreret på cpr. nummer.

Tænk bare stadig på, at hvis du var långiver, ville du så låne til en person der er eller har været en dårlig betaler!!

mvh  Geeked

 

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lanther,

Der kan være mange grunde til man er/har været en dårlig betaler :-). Jeg ville i hvert fald vægte den økonomiske historik op i mod den nuværende økonomiske situation. Som udgangspunkt ville jeg dog ikke låne penge ud, uden at være 110% sikker på at få dem igen :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)