Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kredit til virksomheder

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bør man stole på virksomheder hvis man ejer en webshop og tilbyder f.eks. 8 dages kredit med faktura som betaling?

Bør man give denne option til alle, eller kun til virksomheder med godkendte regnskaber, og til virksomheder som ansøger om det?

Hvad gør i? Bruger i WEB-DIRECT eller et andet værktøj til at tjekke risikoen ved at give kredit til virksomheder?

Jeg har egentlig ikke rigtig forstået hvorfor nogen webshops ikke vil give fakturamulighed med kredit til alle deres kunder. Man har vel som virksomhed og indehaver af webshoppen alle gode kort på hånden hvis en kunde ikke betaler?

LuckyCharm

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LuckyCharm:

Bør man stole på virksomheder hvis man ejer en webshop og tilbyder f.eks. 8 dages kredit med faktura som betaling?

Vil du tabe penge, så stol du trygt på alt og alle...

LuckyCharm:

Jeg har egentlig ikke rigtig forstået hvorfor nogen webshops ikke vil give fakturamulighed med kredit til alle deres kunder. Man har vel som virksomhed og indehaver af webshoppen alle gode kort på hånden hvis en kunde ikke betaler?

Øøhhhh hvilke muligheder? Er der ingen penge, så er der ingen penge... Og det er lidt lige meget, om det er et firma eller en privatperson...
At have så lempelig en kredit politik, det ender galt i disse tider! Har du råd til, at smide en masse gode penge efter dårlige penge? Hvis ik, så giver svaret sig selv...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Øøhhhh hvilke muligheder? Er der ingen penge, så er der ingen penge... Og det er lidt lige meget, om det er et firma eller en privatperson...
At have så lempelig en kredit politik, det ender galt i disse tider! Har du råd til, at smide en masse gode penge efter dårlige penge? Hvis ik, så giver svaret sig selv...

Hvad gør du hvis en person ikke betaler? Rykker, rykker, rykker, inkasso - og så har du alle gode kort på hånden og vil selvfølgelig få dine penge. Man mister jo ikke penge af at give kredit. Ps. Der er tale om b2b.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

LuckyCharm:

Hvad gør du hvis en person ikke betaler? Rykker, rykker, rykker, inkasso - og så har du alle gode kort på hånden og vil selvfølgelig få dine penge. Man mister jo ikke penge af at give kredit. Ps. Der er tale om b2b.

Nu tror jeg ikke du har prøvet at tabe penge på at give kredit. Hvis den virksomhed du har ikke har penge, så er det uanset hvor meget du sender til inkasso, så får du ingen penge kun et større tab

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LuckyCharm:
Rykker, rykker, rykker, inkasso - og så har du alle gode kort på hånden og vil selvfølgelig få dine penge.

Haha du har sgu meget at lære endnu !  hvad vil du gøre hvis virksomheden eller personen erklæres konkurs ?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LuckyCharm:

Hvad gør du hvis en person ikke betaler? Rykker, rykker, rykker, inkasso - og så har du alle gode kort på hånden og vil selvfølgelig få dine penge. Man mister jo ikke penge af at give kredit. Ps. Der er tale om b2b.

Det lyder som om, at du har fundet en løsning, som endnu ik har eksisteret i verdens historien...

Hvis du vil dele opskriften, så kender jeg en del, som har RIGTIG mange penge til gode, som sikkert vil belønne dig super godt, hvis du lige får deres udlån/kredit retur...

IRONI KAN FOREKOMME ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har nogenlunde erfaring med kredit til privatpersoner på ordrer under 500kr i mit it webshop

De fleste betaler, og kreditgebyrer & rykkergebyrer har betalt de tab jeg har haft på debitorer.

Jeg har kørt en rimelig konsekvent og stram kreditpolitik - jeg har måtte konstatere at det skaber en del badwill idet privatkunder har svært ved at finde ud af at betale til tiden, selvom betalingsevnen er der. Så bliver de sure over rykkergebyret, og at jeg ikke bare sendte dem en mail eller ringede til dem.

 

På den ene side kan jeg godt følge dem, men på den anden side gider jeg ikke bruge så meget som 2sek på folk der ikke betaler deres regninger til tiden. Jeg betaler selv rykkergebyrer uden brok hvis jeg glemmer at betale en leverandør som så skal ulejlige sin administration med at rykke mig.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hejsa.

Jeg har nogenlunde erfaring med kredit til privatpersoner på ordrer under 500kr i mit it webshop

De fleste betaler, og kreditgebyrer & rykkergebyrer har betalt de tab jeg har haft på debitorer.

Jeg har kørt en rimelig konsekvent og stram kreditpolitik - jeg har måtte konstatere at det skaber en del badwill idet privatkunder har svært ved at finde ud af at betale til tiden, selvom betalingsevnen er der. Så bliver de sure over rykkergebyret, og at jeg ikke bare sendte dem en mail eller ringede til dem.

 

På den ene side kan jeg godt følge dem, men på den anden side gider jeg ikke bruge så meget som 2sek på folk der ikke betaler deres regninger til tiden. Jeg betaler selv rykkergebyrer uden brok hvis jeg glemmer at betale en leverandør som så skal ulejlige sin administration med at rykke mig.

Hej Jørgen,

Tak for dit seriøse svar.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen:

Du kunne evt. gøre det sådan så dagen inden regning skal betales sender dit system en reminder mail til dem der ikke har betalt, hvis det er muligt? - det må være muligt at sætte automatisk op i dit shopsystem?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tilbyder kortbetaling til alle. Hvis man så ønsker at kunne betale på kredit, hvilket de fleste af vores kunder gør, skal de blot ansøge om at blive "B2B kunde". Så tjekker vi om alt stemmer overens med de informationer de giver os, og vurderer om de skal godkendes. I de fleste tilfælde godkender vi dem, men enkelte gange har vi været nødt til at ringe op for at høre om de er dem de giver sig ud for at være.

Husk, at man aldrig kan gardere sig 100 %.

Vi har kun haft en uheldig situation, hvor vi godkendte et SMBA selskab. Manden bag bestilte prompte for 20.000 kr. på kredit. Der blev sendt mails til ham og vi forsøgte at ringe til hans telefon, men han svarede ikke på noget. Så gæt hvem der aldrig fik sine varer. ;)

Forslaget er derfor fra min side, at sørge for at godkende dem der skal kunne betale på kredit, før de kan.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)