Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg

E-handel, Internet & Online marketing
Læs flere ekspertindlæg

Spørgsmål vedr. duplicate content (SEO)

Indlægget har  19  Svar |  5  der abonnerer på svar |  1.039  Visninger |  bedømt af 0 Amino'er
Side 1 ud af 2 (20 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 620
Tilmeldt 29. apr 10
Indlæg ialt: 125
Amino Plus

Fra Web Republic
Skrevet: 09-09-2010 12:22

Hej,

Jeg har et hundewebsite, hvor jeg skriver artikler, der har det til fælles, at de i en eller anden udstrækning omhandler hunde.

Jeg er nu blevet kontaktet af nogen, jeg har omtalt på sitet, der spørger om, de må lægge den pågældende artikel op på deres website - mod naturligvis at skrive, at det er mig, der har skrevet den.

Min første indskydelse var "Ja, hvis I vil lave et link til min side også", men efter at have tygget på det et par sekunder, kom jeg til at tænke på, om jeg kan blive straffet af Google for duplicate content?

Jeg håber, nogen her kan hjælpe med at kaste lys over sagen :-)

Skal du have hjælp til tekster eller banner? Hjælp til tekster og bannere

Er du hundeejer eller bare interesseret i hunde? Nyhedssite for hundeejere og andre hundeinteresserede

Kender du en tysker med hund? Hjælp til tyske turister der holder ferie i Danmark med hund

Amino-karma 2.806
Fra Skørping
Tilmeldt 29. sep 07
Indlæg ialt: 645
Amino Plus

Ja, det vil være DC.

Det er skønt at få indgående links, men ikke hvis det er på bekostning af DC.

Amino-karma 620
Tilmeldt 29. apr 10
Amino Plus
Line
Fra Web Republic
Skrevet: 09-09-2010 12:25

Mange tak for det hurtige svar - det var lidt det, jeg frygtede Smile

Er du hundeejer eller bare interesseret i hunde? Nyhedssite for hundeejere og andre hundeinteresserede

Kender du en tysker med hund? Hjælp til tyske turister der holder ferie i Danmark med hund

Amino-karma 11.242
Fra København
Tilmeldt 21. aug 09
Indlæg ialt: 2.220
WikiModerator
Lasse Smith
Fra Webnerds.dk
Skrevet: 09-09-2010 12:25

Hvis hendes artikel er blevet indexeret, er det så ikke kun dem der lægger en kopi på deres side, som får DC straf?

Lasse Smith søger fuldtids arbejde i Københavns området indenfor web og optimering.

Amino-karma 5.895
Fra Århus
Tilmeldt 10. feb 06
Indlæg ialt: 1.384
Amino Plus WikiModerator

Lasse:

Hvis hendes artikel er blevet indexeret, er det så ikke kun dem der lægger en kopi på deres side, som får DC straf?

Så sort/hvidt er det desværre ikke!

Kunne du få dem til at skrive et brudstykke af artiklen og skriv "Læs mere om [bla bla bla] her" ville dét da være at foretrække... Så slår du to fluer med et smæk Smile

Amino-karma 11.242
Fra København
Tilmeldt 21. aug 09
Indlæg ialt: 2.220
WikiModerator
Lasse Smith
Fra Webnerds.dk
Skrevet: 09-09-2010 12:29

Ok, jeg troede den SEO regl var netop sort/hvidt.

Lasse Smith søger fuldtids arbejde i Københavns området indenfor web og optimering.

Amino-karma 620
Tilmeldt 29. apr 10
Amino Plus
Line
Fra Web Republic
Skrevet: 09-09-2010 12:29

Tak for forslaget Marcel. Det tror jeg, jeg vil prøve at forslå...

Er der nogen tommelfingerregler for, hvor langt (ca.) et sådant brudstykke må være? Og er det OK, at det er et udsnit af teksten, eller skal det skrives helt om?

Amino-karma 2.806
Fra Skørping
Tilmeldt 29. sep 07
Indlæg ialt: 645
Amino Plus

Lasse:

Jo, måske. Men det er ikke noget man skal satse på. Jeg er ikke SEO ekspert, men min overbevisning er, at det mere omhandler sitets troværdighed i Googles øjne.

Har du et lille site uden mange indgående links osv. og udgiver en artikel. 3 dage efter kommer samme artikel på et stort website med mange tusinde indgående links og høj troværdighed i Googles øjne. Så vil det sandsynligvis være det lille website der bliver straffet, også selvom det var først med artiklen.

Amino-karma 5.895
Fra Århus
Tilmeldt 10. feb 06
Amino Plus WikiModerator

Lasse:

Ok, jeg troede den SEO regl var netop sort/hvidt.

Så var samtlige nyhedsmedier jo nok også fjernet :)

Der er ikke ret meget der er sort/hvidt i SEO - men én ting er sikkert: Links er konge!!!

Amino-karma 5.895
Fra Århus
Tilmeldt 10. feb 06
Amino Plus WikiModerator

Line:

Tak for forslaget Marcel. Det tror jeg, jeg vil prøve at forslå...

Er der nogen tommelfingerregler for, hvor langt (ca.) et sådant brudstykke må være? Og er det OK, at det er et udsnit af teksten, eller skal det skrives helt om?

Det mest optimale er naturligvis at det skrives helt om - men tag evt 15-20% som udsnit af teksten og brug som uddrag :) 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp og gode råd"

Klik her for at se 24 timers top karmaliste

E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp og gode råd