Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At flytte til Flensborg...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg takker mange gange for den gode hjælp.
til folk der følger denne tråd, som overvejer at flytte til tyskland så vil jeg anbefale siden http://www.immobilienscout24.de til at finde lejeligheder. :) 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

må man spørge hvorfor man vil bo der ?   

Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

duoduo:

må man spørge hvorfor man vil bo der ?   



Må du da gerne..

Lejligheder som ligger ved Flensborg gågade koster 750 euro pr md for en 130 kvm

Biler koster under halvdelen af hvad de koster i Danmark, og generelt får du meget mere for pengene..  

 

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Har lige et spørgsmål.. Er der nogen det har ved om man kan få dansk tv her nede i Tyskland? Her tænker jeg mest på TV3, TV3+, TV2 sport??
Mvh FLØDEBOLLEN.
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg flyttede herned for knap 2 måneder siden og kan anbefales! Du skriver bare hvis du har flere spørgsmål mm.

Vh

Kristoffer

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

flødebollen:
Har lige et spørgsmål.. Er der nogen det har ved om man kan få dansk tv her nede i Tyskland? Her tænker jeg mest på TV3, TV3+, TV2 sport??

Du skal få nogle til at købe en Viasat pakke i DK, og så låner du modtager + kortet af dem...

Det er den eneste måde, hvorpå du kan se kanalerne. Viasat vil nemlig ik sælge TV udenfor DK, da det har noget med rettighederne til film mm at gøre... Det bliver med andre ord dyre for Viasat at købe film, serier mm, hvis de solgte til danskere i udlandet!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Hjerrild:

Hej,

Jeg flyttede herned for knap 2 måneder siden og kan anbefales! Du skriver bare hvis du har flere spørgsmål mm.

Vh

Kristoffer



Hvor henne i tyskland?

Jeg flytter her d. 1/10  så har nok et par spørgsmål, er det ok jeg kontakter dig?

Mvh
Anders 

 

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fashion-Seller:

flødebollen:
Har lige et spørgsmål.. Er der nogen det har ved om man kan få dansk tv her nede i Tyskland? Her tænker jeg mest på TV3, TV3+, TV2 sport??

Du skal få nogle til at købe en Viasat pakke i DK, og så låner du modtager + kortet af dem...

Det er den eneste måde, hvorpå du kan se kanalerne. Viasat vil nemlig ik sælge TV udenfor DK, da det har noget med rettighederne til film mm at gøre... Det bliver med andre ord dyre for Viasat at købe film, serier mm, hvis de solgte til danskere i udlandet!

så sidder man bare parabolen op i Tyskland også virker det som man var i dk?
Mvh FLØDEBOLLEN.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

flødebollen:

så sidder man bare parabolen op i Tyskland også virker det som man var i dk?

Yup det er meget smart ik ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

 

Den skattemæssige behandling ved en udrejse fra Danmark kan være kompliceret og der er mange faldgrupper og muligheder, og det at udarbejde en selvangivelse i fraflytningsåret (og senere hjemrejse året) kan være vanskeligt. Den skattemæssige behandling afhænger meget af de faktiske forhold herunder hvordan du bor, arbejder, familieforhold, samt hvilke indtægter, udgifter, aktiver og passiver du har. Det kræver langt flere oplysninger at sige noget konkret om hvad der gælder for dig, men her en lille generel appetitvækker.

 

Jeg forudsætter, at du opgiver din bolig i Danmark i forbindelse med udrejsen. (Dvs. opsiger lejemålet, hvis det er en lejebolig eller sælger eller udlejer på en kontrakt som er uopsigelig fra din side i mindst 3 år, hvis det er en ejerbolig.) Jeg forudsætter også at du udfører alt dit arbejde i Danmark for din danske arbejdsgiver.

 

Når du opgiver din bolig i Danmark og flytter til Tyskland vil den fulde skattepligt til Danmark ophøre. Du bliver i stedet begrænset skattepligtig til Danmark. Dvs. hvis du udrejser i løbet af 2010 skal du indlevere 2 selvangivelser til Danmark (en som fuldt skatteplig en del af året og en som begrænset skattepligtig i resten af året) og en til Tyskland for 2010.

 

Som begrænset skattepligtig er du skattepligtig til Danmark af visse indtægter, som har kilde i Danmark. Den i praksis vigtigste er, at løn for arbejde udført i Danmark for en dansk arbejdsgiver fortsat er skattepligtig til Danmark. Der er dog også en række andre indtægter, som kan være skattepligtige f.eks. overskud af virksomhed i Danmark eller aktieudbytter eller bestyrelseshonorarer fra Danmark.

 

Du skal også være opmærksom på, at vi i Danmark har fraflytningsskat af en lang række forskellige aktiver. Dvs. at disse aktiver anses for afstået på udrejsetidspunktet. Dette gælder f.eks. aktier, obligationer og andre værdipapirer omfattet af kursgevinstloven, aktieoptioner modtaget i ansættelsesforhold er i nogen (men langt fra alle) tilfælde også omfattet. Fraflytning kan også udløse beskatning af en række andre ting f.eks. opsparet overskud i virksomhedsordningen, indestående på etableringskonti, løn som er optjent men endnu ikke udbetalt, samt store indbetalinger foretaget på arbejdsgiveradministrerede pensionsordninger i udrejseåret og de seneste 4 år.

Med venlig hilsen

Esben Christensen

www.esbenchristensen.dk

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)