Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gratis hundefoder - må vi skrive gratis hundefoder?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man skrive "gratis hundefoder" hvis kundes skal betale for fragten?

Hejsa, jeg har lavet sådan at vores shop kan forkæle potentielle nye kunder, og forhåbenligt få endnu flere til at komme i gang med at handle hundefoder hos os.  Vi kalder det velkomstpakker og der er sat en særlig lav fragtpris på dem.  Vi tilbyder vores kunder at vi sender gratis vareprøver dvs gratis hundefoder i en såkaldt velkomstpakke. Vi har skrevet at det er gratis, og vi har skrevet at man dog skal betale lidt for leveringen.

En kollega siger til mig at det mås man ikke skrive at det er gratis!

Er det sandt? Skal jeg omformulere teksten eller? Eller er det ok som jeg har lavet det?

Jeg synes jo at det fremgår tydeligt at produktet er gratis, men at kunden skal betale for leveringen. (og endda til særligt nedsat fragttillæg)

Se produktet her: gratis hundefoder

Håber nogen ved noget om lovgivningen i denne forbindelse.

På forhånd tak for hjælpen

Michael Hjulskov

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg mener der er lavet nogle regler om mht. til det.

Men tror at det er der man skal skrive Gratis* < altså med en *

Men ikke hæng mig op på det, håber der kommer en klogere amino forbi og evt. retter.

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke hænge mig op, men jer er næsten helt sikker på, at du må skrive sådan her:

Gratis hundefoder*

* Fragt og levering 39 kr.

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

så  vidt jeg ved så er gratis = 0 kroner ingen andre omkostninger.

men du kan da sælge hundefoder til 0 kroner + fragt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne bruge ordet "gratis" hvis det kan lade sig gøre. Men så skal jeg altså markere med en * og lave en forklaring i bunden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg faldt lige over at flere af Jeres produkter til hunde og kat indeholde Glucosamin, Hvordan kan det være når det ikke er lovligt at bruge i dyrefoder?

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hver gang jeg ser en stjerne efter en tekst, ved jeg der er en hage ved tilbudet, og sapper som regel væk. Vær ærlig i første linje: Gratis hundefoder (forsendelse kr. 59,-)

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:

Hver gang jeg ser en stjerne efter en tekst, ved jeg der er en hage ved tilbudet, og sapper som regel væk. Vær ærlig i første linje: Gratis hundefoder (forsendelse kr. 59,-)

Enig. Tror jeg også du får mest ud af.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hørt :)

Vil lige nævne, at når jeg trykker på "Læg i kurv" så står der: Fragtomkostning 70,00 DKK - i indkøbskurven står der: Samlet med fragt 29,00 DKK - burde måske rettes?

Mvh

KennetO

 

Fra Gedved
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det må du faktisk godt. I henhold til Markedsføringslovens retningslinjer om Prismarkedsføring og Bekendtgørelse om urimelig markedsføring i forbrugerforhold så må ordet gratis kun benyttes hvis kunden ikke skal betale andre omkostninger eller der er andre bindinger. Her er dog fraregnet leveringsomkostninger hvis disse er en sædvanlig del af forretningen (handelspraksis). Du bør dog gør det ganske tydeligt så det fremgår af tilbuddet - det faktiske beløb for leveringsomkostninger bør fremgå, men det behøver ikke nødvendigvis stå i overskriften. Dette for ikke at komme i problemer med den generelle regel om vildledende markedsføring.

Lovgivningen findes her:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=31965

Hvis du er i tvivl så gør reklame materialet klar og bed forbrugerombudsmanden om forhåndsbesked så kommer du ikke i klemme. Det er gratis og kan gøres her:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/forhndsbesked

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)