Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Integration af bookingsystem

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber at der er en venlig sjæl der kan gennemskue "hvad der er smartest"...

Jeg har indgået aftale med en leverandør af et bookingsystem, og vi er efterhånden ved at have tilpasningerne på plads...

Bookingsystemet skal køres fra udbyderens side, hvilket iflg. ham efterlader mig med to valgmuligheder ifht. integration på mit site;

1. At booking systemet åbnes som pop-up (det er jeg umiddelbart ikke så stemt for ifht. pop-up blokkere m.v.)
2. At integrere systemet som iFrame 

Jeg vil jo gerne have at det er mit site der står i adresse-feltet og jeg vil også gerne have at systemet er integreret som en naturlig del af sidens design - så det er vel umiddelbart oplagt med iFrame...?

Er det en skidt løsning / er der bedre alternativer til integration?

På forhånd tak! 

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt kan lade sig gøre, men uden betaling og fix-fax'erier så er der kun iFrame-løsningen, hvis du ikke kan lide popup-løsningen.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Alt kan lade sig gøre, men uden betaling og fix-fax'erier så er der kun iFrame-løsningen, hvis du ikke kan lide popup-løsningen.

 

Det er ikke et spørgsmål om betaling - jeg har spurgt hvad det skal koste... Smile

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men der er mange ting som kan spille ind og især hvordan den konkrete løsning er lavet.

Men umiddelbart, så er det hostet et andet sted og så er tingene ikke så lette. Måske du kan få en version der ser pæn ud i din iFrame.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Pop-up vinduer har dog den fordel, at dine kunder let kan klikke over til din forside eller oversigt på priser mm for at søge informationer, uden at booking processen går i stykker.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chano,

At lave en "integration" med iframe er vist næppe det man kalder integration, men når det er sagt :). Så kan det være en ok løsning, du skal dog være opmærksom på, at netop dit krav om iframen skal integres som en naturlig del af din side layout kan blive svært! Du kan jo betragte iframen som en ramme du sætter ind på din hjemmeside og hvor booking systemet så vil blive vist.

I forhold til alternativer rent teknisk så kan det være benyttelse af webservice (hvis din leverandør tilbyder denne service) eller en custom tilpasning af deres side så den passer til dit layout. Begge løsninger er dog nok nogle lidt dyrere løsninger som regel.

/Lindemose

 

Freelance udvikler

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvilket sprog jeres sutes er lavet i , ville det vel også være muligt at lave det som en WebPart

men alt efter hvordan layoutet på indholdet i iframen kan tilpasses, vil dette være en "ok" løsning.
det er stadig muligt for jer at kommunikerer mellem iframe og dit site.

om man er for eller imod popups. well jeg vil give de andre ret i at det kan være en fordel, men igen det kommer helt an på hvordan site og booking system er bygget op.

/Jip

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chano.

Det ville hjælpe meget hvis vi kunne booking-systemet. Men umiddelbart vil jeg mene at det snildt kan lade sig gøre at integrere det pænt på dit website, hvis farver og størrelse passer nogen lunde.

Vi har et Content Management System hvor vi netop tillader eksterne moduler at blive brugt som almindelige udvidelser (se evt. ">denne video) - her benytter vi iFrame teknologien. Du kan se det i brug på vores hjemmeside, hvor vores forum "lever i et iFrame".

iFrames kan give lidt små-problemer hvis størrelsen af indholdet varierer - dermed er man nødsaget til at "reservere" ekstra plads hvis man vil undgå scroll. Alternativt kan man vælge at skjule indhold der ikke er plads til, eller viser scroll inde i iFramen.

SEO-mæssigt er det heller ikke en god løsning, men jeg tvivler på at dit booking-system kommer til at indeholde ord som du gerne vil findes på i Google.

Hvis du har brugt for hjælp, så giv endelig lyd.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Ipsen:

det er stadig muligt for jer at kommunikerer mellem iframe og dit site.

Nej, ikke hvis du tænker på at inteagere med det via JavaScript. Det lader sig kun gøre hvis filerne ligger på samme domæne.

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle booking systemer (gæt f.eks. hvilket) tilbyder også at man kan få det som en "overlay"-popup. Dette betyder at det ligner en popup, men stadig er en del af siden - hvilket betyder at det ikke bliver påvirket af diverse popup-blockere.

I forhold til design betyder det også, at selve booking-systemet ikke behøver ligne ens egen side 100% - det kan stadig være pænt med booking systemets eget design.

Prøv at tryk på "Hurtigt svar" her i tråden på Amino - så kan du se et eksempel på teknologien.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)