Der er jeg nu ikke helt enig. Cornflakes kan koebes i plasticposer uden en stor papkasse ogsaa uden at cornflakesen er blevet til brodkrummer. Den eneste grund til bla Kellogs bruger de store papkasser med en slat cornflakes i bunden af kassen naar man aabner den er, at blive set paa hylden. Saa kan de komme med alle deres soe forklaringer de vil. De kunne med et snup tag halvere kassernes stoerrelse uden problem men saa ville de jo ikke vaere saa synlige paa hylderne.
|
Anders S:Den eneste grund til bla Kellogs bruger de store papkasser med en slat cornflakes i bunden af kassen naar man aabner den er, at blive set paa hylden. Saa kan de komme med alle deres soe forklaringer de vil. De kunne med et snup tag halvere kassernes stoerrelse uden problem men saa ville de jo ikke vaere saa synlige paa hylderne.
Dette er desværre en helt forkert opfattelse, idet netop Kellogs formentlig altid vil være et synligt produkt, uanset størrelse og udseende af sine produkter. Dette ene og alene af den grund, at deres markedsføringsbudget er tilrettelagt med størst mulige fokus på sine produkter og synlighed i butikkerne.
Der er ingen tvivl for mig, at når pakken med corn-flakes produceres, så posen helt fyldt med corn-flakes.
Vi kunne jo også kigge lidt på flødeboller: Som bekendt er en flødebolle fyldt med luft, og den kan rent faktisk blive næsten dobbelt så stor ved at tilføre mere luft, eller for den sags skyld halvt så stor ved et trække luften ud. Spørgsmålet er så, hvem der ønsker at købe flødebollen uden luft? - Smagen er stadig den samme, men oplevelsen!!!
Vi kan også tage en liter mælk: Hvorfor skal den fylde så meget, når man nu har muligheden for at få den som mælkepulver eller koncentrat, hvor der kun skal tilføres vand.
Som sagt er emballage et stort fokusområde for langt de fleste producenter, som gerne så omkostningerne hertil formindsket væsentligt. Eks. kan jeg da også konstatere, at OMA Margarine nu har ændret formen på sin stegemargarine, hvilket formentlig også er udtryk for, at en beregning af denne ændring medvirker til en besparelse på emballagen ligesom der i transportøjemed vil være muligt at udnytte pladsen mere optimalt. Her er det jo også kun et spørgsmål om at kunne have måske 5% flere varer med for den samme pris på den samme plads.
Tonny