Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Emballagespild - irriterer det også dig?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg er ved at være lidt træt af at købe varer, hvor emballagen er større end det indhold, der er i. F.eks. er en cornflakes-pakke noget større end den behøver at være. Eller tuber, hvor man ikke kan få hele indholdet ud uden at klippe op og svine ud over det hele, f. eks. cremer.

Derfor overvejer jeg om vi er nogle stykker, som skal gå sammen om en lille blog, hvor vi sammen skal gøre opmærksom på de gode og dårlige produkter i den sammenhæng.

Interesseret?

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

...er der ingen, der er interesseret i dette?

Købte en pakke økologisk Kornkammeret-Müsli forleden dag, som kun var halvt fuld! P....irriterende og uansvarligt. Hvorfor skal jeg købe økologisk, når de til gengæld sviner med emballagen/miljøet? De snyder mig jo ved at lade som om der er mere i, end der er.

Der er her mulighed for en offentlig gabestok med muligheder, hvis vi er nogle stykker, som arbejder på det.

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså ang. de der tuber, så betyder det jo, at tuberne skal blive mindre automatisk i takt med indholdet tømmes... Du klemmer og klipper og ødelægger jo ikke fra starten af, men til sidst når du skal have det hele ud ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg godt og gør det også, så det er ikke problemet, hvis vi snakker ex. madvarer, som bliver brugt med det samme. Der er dog en del cremer, hvor man bliver nødt til at klippe op og skal have det snask, som det giver, stående i 2-3 uger, indtil det er brugt. Det er da irriterende.

Michael

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes også at der er en hel del produkter hvor der er utrolig meget spild eller det burde være en anden type indpakning.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep..

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder sku som en god ide!

Utroligt hvad meget de pakker produkterne ind i.

Naeste gang du er nede at handle saa proev at efterlad alt det unodvendige affald ved kassen og kun tag med hjem du skl bruge.

Haaber at du finder nogen at lave bloggen med, go ide!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Anders for de opmuntrende ord.

Måske man skulle lave en amatørvideo på Youtube, hvor man er nede at handle med saksen i hånden og efterlader overflødig emballage... hehe.

Michael

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

God idé :D jeg har selv tænkt ofte over hvor meget overflødigt plast der bliver brugt.  Jeg kan dog ikke hjælpe med så meget andet end at være medlem på nuværende tidspunkt :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:
Købte en pakke økologisk Kornkammeret-Müsli forleden dag, som kun var halvt fuld! P....irriterende og uansvarligt. Hvorfor skal jeg købe økologisk, når de til gengæld sviner med emballagen/miljøet? De snyder mig jo ved at lade som om der er mere i, end der er.

Hmmm... jeg ved nu ikke, om det er helt korrekt, idet vægten alt andet lige skal fremgå af indpakningen.

M.h.t. eks. corn-flakes så fremgår det af emballagen (eller har været tilfældet), at hele pakningen har været fyldt op fra producentens side. At indholdet så efterfølgende "sætter sig" under transport og opbevaring i supermarkeder er helt naturligt. I modsat fald ville du skulle have produktet i en vacuumpakket emballage, hvorved eks. corn-flakes nok ikke vil være særlige appetitlige, når de er knust til noget, der bedst kan betegnes som brødkrummer.

Vedrørende cremer og lignende så er der faktisk sket en stor forbedring på området, hvor eks. tandpasta i dag kommer i plastic-tuber, hvor det er relativt enkelt at få dem tømt. Før i tiden var det en form for metal, hvor der endda blev opfundet særlige "gadgets" med en rulle, hvorved tuben langsomt blev tømt.

Iøvrigt er det min opfattelse, at netop emballageområdet er et emne, som producenterne har meget stor fokus på, idet det handler om at minimere omkostningerne hertil samt dig med, at der skal være plads til alle lovbefalede krav om indhold m.v.

En blog omkring emnet kan måske være en god idé, og det kan faktisk også være, at der kan findes produkter, hvor der ikke er særlig stor fokus på emballagen. Når dette er sagt, så er eks. omkring corn-flakes/müsli og cremer ikke særlig egnede i denne forbindelse.

Det vil derfor kræve en del research på områder, inden man i givet fald kan drage nogle konklusioner om det enkelte produkt.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)