Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på faktura som engelsk Ltd??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Jeg har et spørgsmål vedrørende moms. Skal der moms på en faktura, når den sendes fra et engelsk Ltd. uden VAT nummer til en dansk virksomhed?

 

På forhånd tak for svaret!

//Simon

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Sibro:
Skal der moms på en faktura, når den sendes fra et engelsk Ltd. uden VAT nummer til en dansk virksomhed?

Det bør spørge de engelske myndigheder om.

Så vidt jeg ved skal begge firmaer (køber og sælger) have et gyldigt EU moms nr. før der må sælges uden  moms. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Ravn. Jeg ser gerne have endnu flere svar på spørgsmålet, så jeg er fuldstændig sikker på at gøre det rigtige. Specielt fordi jeg fornemmer Ravn ikke er 100 % sikker i sin sag.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Når nu spørgmålet er så vigtigt for dig hvorfor spørger du så ikke de engelske myndigheder ?

Ravn

Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg skam også tænkt mig, men det er jo ikke ligefrem det hurtigste svar man får ved det. Derfor søger jeg også svar fra kloge folk herinde.

Er der evt. nogle der kender amino'er der er eksperter på området, må i meget gerne give referencer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Ravn.

MvH

Peter

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sibro:
Skal der moms på en faktura, når den sendes fra et engelsk Ltd. uden VAT nummer til en dansk virksomhed?

Hvis det engelske firma ikke har VAT nr. i England er de formodenlig heller ikke beretiget til at opkræve moms.... ergo ingen moms på fakturaen til Danmark. Gad vide hvordan man så skal angive det i sit moms regnskab til SKAT.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jo også være, at det pågældende Ltd bare er et forsøg på at flytte det momsmæssige leveringssted. Jeg har her på Amino flere gange set folk som har troet, at man ved at stifte et Ltd. så ville ydelser, faktureret af Ltd'et, blive anset for leveret fra England.

Men sådan er det nødvendigvis ikke. Ltd'et kan udmærket have juridisk hjemsted i England - men momsmæssigt hjemsted i Danmark.

Så hele diskussionen kan - KAN - være irrelevant, for det kan være Ltd'et faktisk er en momsmæssig nullitet.

Det jeg forsøger at sige er, at alt ovenstående faktisk er rene hypoteser - der mangler et hav af oplysninger for blot at kunne svare med en underbygget antagelse.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)