Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS eller enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er fordele / Ulemper ved et ApS fremfor en enkeltmandsvirksomhed når det drejer sig om en fysisk forretning. Forretningen købes for mere end de 80.000 så de er ingen hindring.

Selv kan jeg se fordelene ved ApS, mulighed for drift+ holding selskab (Til evt. senere opkøb af andre butikker) begrænset hæftelse

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I praksis slipper du næppe for den personlige hæftelse hvis du skal ud og låne penge, så vil långiver (typisk banken) forlange at du hæfter personligt for de penge din virksomhed låner.

Men ellers er du inde på et par gode punkter Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

I praksis slipper du næppe for den personlige hæftelse hvis du skal ud og låne penge, så vil långiver (typisk banken) forlange at du hæfter personligt for de penge din virksomhed låner.

Men ellers er du inde på et par gode punkter Smile

Hej Anders,

Ja jeg ved godt det stod lidt forkert det med begrænset hæftelse, men jeg er klar over at det man skyder ind i virksomheden hvor det der lånes af banken hæfter man selvfølgelig på :)  Det med begrænset hæftelse er heller ikke helt realevant i denne branche, det var bare mere generelt ;)

Så kan jeg se ulempen ved et ApS er at regnskabet skal godkendes af en revisor, korrekt?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Så kan jeg se ulempen ved et ApS er at regnskabet skal godkendes af en revisor, korrekt?

Jeg ved ikke om man kan kalde det en ulempe som sådan - Det er naturligvis en udgift, men pengene kan efter min mening være givet ganske godt ud.

Bemærk at der er krav om revision af holdingselskaber, så hvis du planlægger sådan en struktur med drift + holdingselskab kommer du næppe udenom at bruge revisor til begge selskaber.

Det er samme konstruktion jeg kører med og udgiften til revision af holdingselskabet er minimal når de alligevel reviderer driftsselskabet.

Jeg vil ihvertfald ikke anbefale folk at vælge revision fra, indtil nu har jeg fået råd og besparelser for større beløb end jeg har betalt revisoren indtil nu.
Mener det plejer at koste mellem 20 og 30.000 om året for mine virksomheder, inklusive bogføring og årsregnskab.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er principielt enig med Anders og de forhold han nævnerYes

Herudover afhænger der også forhold omkring, skatteforhold, personlig formue m.v., hvor alle forhold skal tages med i en samlet vurdering af ja/nej til et selskab.

Tonny

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Mark MK:

Så kan jeg se ulempen ved et ApS er at regnskabet skal godkendes af en revisor, korrekt?

Jeg ved ikke om man kan kalde det en ulempe som sådan - Det er naturligvis en udgift, men pengene kan efter min mening være givet ganske godt ud.

Bemærk at der er krav om revision af holdingselskaber, så hvis du planlægger sådan en struktur med drift + holdingselskab kommer du næppe udenom at bruge revisor til begge selskaber.

Det er samme konstruktion jeg kører med og udgiften til revision af holdingselskabet er minimal når de alligevel reviderer driftsselskabet.

Jeg vil ihvertfald ikke anbefale folk at vælge revision fra, indtil nu har jeg fået råd og besparelser for større beløb end jeg har betalt revisoren indtil nu.
Mener det plejer at koste mellem 20 og 30.000 om året for mine virksomheder, inklusive bogføring og årsregnskab.

Jeg er heller ikke sikker på det med holding selskabet, for i starten vil der ikke være meget at "flytte op" i holding selskabet.

Jeg regner med at bruge et regnskabsprogram og bogføre i. Hvor efter en revisor kan få lov at revidere det - Det er vel "efter bogen" så at sige?

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Jeg er heller ikke sikker på det med holding selskabet, for i starten vil der ikke være meget at "flytte op" i holding selskabet.

Jeg regner med at bruge et regnskabsprogram og bogføre i. Hvor efter en revisor kan få lov at revidere det - Det er vel "efter bogen" så at sige?

Hvis du starter op i eks. ApS, så kan du altid på et senere tidspunkt få stiftet et holdingselskab i form af en skattefri aktieombytning.

Vedrørende bogføringen så er det korrekt, som du selv skriver. De fleste revisorer og bogføringsbureauer anvender eller har kendskab til de fleste af disse på markedet. Valget af regnskabsprogram er derfor meget op til dit eget temperament og følgelig også tegnebogen. Programmerne findes fra stort set gratis til meget dyre.

Konsulter eventuelt din revisor om en optimal løsning til din virksomhed.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender et firma der etablere ApS selskaber og kan skaffe en "ren" direktør for en periode. Er du ikke sikker på hvilken forretningsfor du skal vælge, så vælg et selskab for din egen skyld

Det kunne være en god overvejelse med et K/S med et ApS som kommanditist , så kan du bruge et evt. underskud privat uden at hæfte

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

jes30:

Er der nogen der kender et firma der etablere ApS selskaber og kan skaffe en "ren" direktør for en periode. Er du ikke sikker på hvilken forretningsfor du skal vælge, så vælg et selskab for din egen skyld

Det kunne være en god overvejelse med et K/S med et ApS som kommanditist , så kan du bruge et evt. underskud privat uden at hæfte

Hmmm... Hvordan vil du få underskud ud af ApS til et K/S? Den er ikke helt god eller.

Iøvrigt hvem er komplementar for K/S'et? Komplementararen hæfter for K/S'et.

Tonny

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)