Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valutakursdifference

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt bogfører e-conomic selv valutakursdifferencen, når jeg betaler en faktura i udenlansk valuta. Den gør det dog ikke, hvis jeg bogfører fakturaen og betalingen i samme arbejdsgang (med samme dato) - er det normal praksis?

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, hvis du bogfører faktura og betaling samme dag, vil systemet tage den samme kurs, da denne indlæses daglig, d.v.s at der ikke vil være nogen difference.  Hvis du indtaster forskellig kurs manuelt, så beregner den differencen og lægger posteringen på valutakursdifferencer kreditorer.

med venlig hilsen

 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Jepsen:
Hvis du indtaster forskellig kurs manuelt, så beregner den differencen og lægger posteringen på valutakursdifferencer kreditorer.

Det er nemlig det, jeg gør - men synes ikke at valutakursdifferencen optræder nogensteder, hvis det er samme dato.

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, jeg har lige fortaget dette i e-conomic, og efterfølgende gået ind på kontoplanen, og taget en kontokort for valutakursdifference kontoen, her kan man se den bogførte difference.

Alternativt, så giv mig et kald, så kan jeg give dig adgang til min skærm og vi kan prøve sammen.

med venlig hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sker godt nok ikke ved mig - altså når jeg samtidig med at jeg oprette kreditorfakturaen vælger betalingstype: Kun postering - og tilretter valutakursen under feltet Kurs.

Det samme, hvis jeg bogfører et finansbilag og tilretter kursen - men måske skal den heller ikke det ifølge reglerne.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)