Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenligne eget produkt med konkurrent

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 48
Fra  Den Intelligente Krop Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

 

Godt nytår til alle!

 

Mon ikke der er en som sidder inde med svaret på dette spørgsmål?

 

Er det ok ift. markedsføringsloven (og/eller andre love) at lovprise sit eget produkt op imod en konkurrent.

Ex.vis skrive: "Denne fodbold fra os, er lige så god som Nike''s VM fodbold."

eller "Disse shorts er af samme stof og er kvalitetsmæssigt på højde med samme slags fra Nike"

 

Håber I forstår!

 

Med venlig hilsen

Gernot


Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Gernot,

 

Uden at være jurist, vil jeg ikke tro at det vil være på den rigtig side af loven. Jeg ville blive meget sur hvis det var mig der ejede Nike. De har brugt en masse penge på at brande deres navn, så alle ved at deres produkt er et godt produkt. Nu kopier du deres produkt og samtidig vil bruge deres kendte navn i din markedsføring. Var det mig der var Nike, ville der ikke gå mere end 5 min. før min advokat havde sendt et brev til dig.

 

Du kan skrive at "Denne fodbold fra os, er lige så god og har samme kvalitet som førende producenter". Det skulle være på den rigtige side af loven.

 

Hilsen

Tim 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes nogle nærmere regler om sammenligning af produkter, som jeg ikke kender godt nok til at svare med sikkerhed, men jeg ved at det er lidt kryptisk. Først og fremmest skal man lave ærlige sammenligninger, og man skal kunne dokumentere det man siger. I den form du beskriver ville jeg ikke føle mig på sikker grund. Jeg ville istedet for leve et mere "objektivt" sammenligningsskema - og så iøvrigt lige tjekke med min advokat for at være sikker, inden jeg publicerer det :)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vanløse
Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 48
Fra  Den Intelligente Krop Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
1000 tak for jeres svar.

 

Linket til retsal.dk er kanon, så lærte jeg også det at kende - fantastisk.

Det fremgår nogenlunde klart hvilke retningslinier der skal overholdes, og så kan en advokat jo altid læse "korrektur"

 

Thanx

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)