Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønniveau?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Kenneth -

jeg læste kun hvad du skrev -
!De der referancer, kan man ikke bruge til noget som helst. For en tidligere arbejdsgiver må ikke udtale sig negativt om en tidligere ansat. Det eneste de reelt må er at bekræfte ansættesle i den stilling som der er angivet.!

og havde det fået lov at stå alene - så havde det så været sandheden - og det synes jeg så ikke det er - og det viser sig at det synes du så heller ikke efterfølgende -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Kenneth -

Cool Big Smile

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:

Til Kenneth -

jeg læste kun hvad du skrev -
!De der referancer, kan man ikke bruge til noget som helst. For en tidligere arbejdsgiver må ikke udtale sig negativt om en tidligere ansat. Det eneste de reelt må er at bekræfte ansættesle i den stilling som der er angivet.!

og havde det fået lov at stå alene - så havde det så været sandheden - og det synes jeg så ikke det er - og det viser sig at det synes du så heller ikke efterfølgende -

Jo jo jeg mener det.

Men selvfølgelig er det firkantet stillet op, også mere for at lige gøre opmærksom på at man ikke bare skal tage de samtaler, med tidligere virksomheder som gode varer. For uanset om vi kan lide det eller ej, så findes der gode ledere, der kan overholde det.

/Kenneth

Fra Odense S
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle - houseofkids.dk:

Lagermedarbejder: pakke varer ud, tælle op, plukke og sende.

Lægge varer ind medarbejder: Lægge varer i shop, fotografere varer.

Bogholder: Navision kendskab plus min 5 års erfaring i at føre virksomheds regnskab i dette.

Programmør: Her aner jeg ikke noget om det - men umiddelbart ville det være programmering i Navision, eSeller, nyhedsbreve og lign.

"Lagermedarbejder" ligger typisk mellem 18.000-23.000 kr. pr. md., alt afhængig af erfaring og ansvar. "Lægge varer ind medarbejder" kræver ikke de store kompentencer, det er relativt hurtigt at lære en person op i at tage produktbilleder og lægge varer op samt at skrive tekster. Her vil det være en fordel, at ansætte en som godt kan lide at skrive tekster og generelt er god til grammatik, så I får skrevet nogle gode og sælgende tekster. Sådan en person kan man ansætte for 20.000 kr. pr. md. +/-. I kan også spare lidt ved at vælge at ansætte studerende.

En typisk bogholder på fuldtid kan I få for omkring 23.000 kr pr. md. Hvis der er ikke er nok arbejde på fuldtid til denne person, så kan I også vælge at kombinere bogholderi med andre opgaver/ansvar, og så kan lønnen også tilpasses derefter. Vi bruger selv Navision (Dynamics NAV) i huset, og vi har en bogholder ansat. Han hjælper også med praktiske ting på webshoppen, som at lægge nye varer op, og godkendelse og frigivelse af ordrer til pluk.

Mht. programmør der er priserne mellem himmel og jord. Vi benytter både eksterne konsulenthuse og freelancere. Vores erfaring er, at man ikke skal basere sine valg udelukkende på timeprisen. Vi finder det snarere vigtigere, hvor dygtig programmøren er. For os er det vigtigt, at vi kan få god sparring og rådgivning med programmøren/konsulenten, og ikke er en som bare laver opgaven efter det der bliver bedt om. 

En Navision programmør er noget dyrere end end f.eks. en web programmør. En web programmør php/ASP.NET kan man få en god en til 300 kr. / timen, mens en Navision freelancer starter fra omkring 600 kr./time. De store huse kan tage helt op mod 1300 kr. i timen. Det er svært at finde en skarp freelance Navision programmør med både forretning-/brancheforståelse og skarpe tekniske kompentencer. Man skal se sig godt for, hvad man får for pengene. Til sidst er det også vigtigt hvor lang tid programmøren bruger på at løse en opgave. Man vil jo hellere betale 800 kr./time for at få løst en opgave på 2 timer., end 500 kr./time for at den skal løses på 4 timer.

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Og et sidste spørgsmål: Vil man mon kunne lave en stilling, hvor der arbejdes mange timer i højsæson og mindre i lavsæson? Eks 3 mdr med 43 t/u og 3 mdr med 25 t/uge ? Må man det?

Ja, du må gerne tilbyde en stilling med et timetal, der svinger efter højsæsonen.

I dit budget skal du huske, at en medarbejder koster meget mere end lønnen: Regn med 135%, så er du på den sikre side, når du også skal huske ferie med løn (eller feriepenge); AtP, AER, AES, AtP-fib, barsel.dk, arbejdsskadeforsikring, evt. sygedagpengeforsikring og alle de løse udgifter.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle jeres fantastiske svar :·)

Det er rigtig godt at høre jeres tanker omkring lønniveau. Jeg vil ikke give for lidt og heller ikke for meget. Vi er i vækst hele tiden - og hver gang vi får ansat en mere, og tror at nu er vi med - så går der ikke lang tid før vi hænger i bremsen igen.

Jeg vil helt klart kontakte gamle referencer - og er meget glad for at blive mindet om det her. Det er jo ret nemt at høre på en person, om han var rigtig glad/rigtig træt af en person. Så der behøver såmænd ikke blive sagt så mange ord...

hmmm - hele denne del med personale, ansættelse, afskedigelse, lønforhandlinger, ferieplanlægning mv - det er bare ikke mig. Glæder mig til den dag jeg kan skubbe den del over på et andet bord :·) men der er nok noget tid til endnu :·)

Per - som svar på dit spørgsmål om jeg har været ansat engang - ja, det har jeg - men det er da vist efterhånden ved at være en 10-12 år siden. (jeg er ikke gammel - startede bare tidligt - he he).

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Per - som svar på dit spørgsmål om jeg har været ansat engang - ja, det har jeg - men det er da vist efterhånden ved at være en 10-12 år siden. (jeg er ikke gammel - startede bare tidligt - he he).


Grunden til at jeg spurgte var blot at måske har du oplevet samtaler som du kunne bruge noget af - når nu det er dig der sidder på anden side af bordet -

Held og lykke med opgaven - (husk mavefornemmelsen)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hårlev
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Fra  CykelRevisoren Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Du kunne overveje deltidsstillinger til fx .bogholderen eller outsource til en freelance bogholder / revisor.

Jeg kommer gerne med en pris på bogføringen 

Jeg kan ligeledes give en god pris på regnskabet - typisk 25-35 % billigere end godkendte revisorer

Cykelrevisoren

Jesper 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Jesper,

Tak for dit fine tilbud - men problemet er at vi ligger vandret hernede - og jeg derfor har brug for flere folk fuld tid i huset. Spørgsmålet er så bare hvordan jeg bedst fordeler det hele. Vi har pt en bogholder som kommer een dag hver uge og laver vores regnskab - og hende er vi meget glade for :·)

Mange hilsener Helle

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)