Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler HS koder for . . .

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej . . .

Jeg sidder og koder HS koder, men er ny i det, og syntes at det kan være meget svært at finde rundt i told og skats Vita, men jeg kæmper stadigvæk.

Men er der nogen der kunne hjælpe mig med at finde koderne til:

1. 25W LYSRØR 18/83 26MM

2. TURBOTHERM 20MVNb Ø22

3. SKUMNETMÅTTE

4. IKALON FOR ENDEBUND

5. IKALON FOR DÆMPERRING

6. CARBON-RING

Disse 6 emner driller mig helt vildt, og jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak

Hilsen Kate

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tjahh kan det være meget krævende at finde de rigtige HS / KN-koder.  Hvad skal du bruge koderne til import eller eksport ?

Men med de oplysninger du giver er det ikke umiddelbart muligt at hjælpe dig videre da du skal være meget mere specifik,  f.eks siger et lysrør jo ikke om ret meget om hvad type lysrør der er tale om, er f.eks et neonrør, en almindeligt lysstofrør eller noget helt andet.  Det nytter heller ikke at bruge hendelsberegnelser som Ikalon eller turbotherm , du skal beskrive tingen samt anvendelse før HS koden kan bestemmes.

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn . . .

Jeg føler i hvert tilfælde at det er ret krævende, men prøver da ;o)

Import/eksport er lidt svært at svare på, da det er ting der er købt, med henblik på samlet salg, er det så ikke import HS kode der skal på, da jeg mener at vi sætter en samlet kode på for det færdige produkt!

Og du har ret i at det er manglefuld beskrivelse, men det er de gamle betegnelser og gamle indkøb, men man har besluttet at alt skal kodes, derfor prøver jeg, og der er ikke nogen der rigtigt kan forklare mig hvad det er og hvad det består af, så jeg er meget tæt på at give de 6 emner en dummy kode.

Men tak for dit svar ;o)

Mvh

Kate

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kate

Personligt synes jeg nu det er meget lettere at bruge toldtariffen 2010 

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=170970

Men jeg forstår ikke rigtigt hvad det er du bruger HS kuderne til for i EU bruger man KN-koder (den kombinerede nomenklatur). 

Hvad er grunden til at i vil mærke tingene med HS kode, det giver jo ikke rigtigt nogen mening hvis i et færsdigsamlet produkt i sælger?

 

 

lidt info fra Danmarks statistik vedr. HS og KN koder.

"Definition
Identifikation af en vare, der indberettes til varestatistikken. 10-cifret kode. Første 6 cifre: HS-kode (Harmonized System). Næste 2 cifre: KN-kode (EU's Kombinerede Nomenklatur). Sidste 2 cifre: TARIC-kode (EU's fælles toldtarif-kode) viser nationale underopdelinger. Første 8 cifre fælles med i udenrigshandelen."

Mvh

Ravn

Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn . . .

Nu begynder det at blive lidt langhåret . . .

Jeg har været inde og kigge på http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=170970, og som du selv skriver er det kalsificering med to tal, det er ikke helt nok, jeg skal bruge den 8 cifret kode, jeg skal prøve at forklare, men igen er jeg ret ny i det her, så bær over hvis jeg får formuleret mig skævt.

HS koderne skal på alle vare nr. im- som eksport, import fordi de indkøbte vare evt. senere skal sendes som reservedele, eller en serviceydelse, og derfor ikke kan sendes uden HS kode. Alt hvad der går ind og ud af dette firma skal registreres, men henblik på bl.a. at stoppe for store mængder materiale, til de forkerte lande, og da vi er et stort firma der sender til stort set hele verden kan jeg ikke "nøjes" med KN koden . . .

Jeg håber at det forklare det bare en lille smule ;o)

Mvh

Kate

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)