Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Session Cookies i webshoppen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Kører I på sessions i jeres webshop for at fastholde shoppingcartet?

Jeg spørger fordi brugerne en gang imellem kan miste en session ved overgangen til SSL og så tænker jeg om jeg skal skifte til permanente cookies i stedet.

(Alle data er lageret i en DB)

Hvad gør I andre?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg ved vi bruger session cookies på skiftselv.dk, men hvordan det teknisk virker tør jeg ikke svare på.

vi oplever dog ikke at tabe kundens session med mindre er gået meget lang tid så sessionen får time out, denne timeout er vist nok sat så højt det er muligt.

Håber ikke det er helt volapyk :-)

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

I nogle af de løsninger jeg har bygget, har der været en midlertidlig tabel hvor kurven blev opbevaret i. Den får så et ID, som bliver gemt i en cookie. Ejeren af webshoppen kan så bestemmer levetiden på denne cookie eksempelvis 30 dage. Der køre et cronjob som ryder op i tabellen, og sletter alle kurve som er ældre end eksempelvis 35 dage.

Det giver dig også mulighed for at se hvor mange kurve der bliver "efterladt" i butikken :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Vi er selv skiftet fra at bruge session til opbevarer det unikke id på indkøbskurven, til at bruge rene cookies, grunden til det var at vi så kunne gemme brugerens indkøbskurv i længere tid. Så en af vores kunder, gemmer brugernes indkøbskurv i 48 timer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)