Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mærkelig mail fra PBS - Er det fup ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

har fået en mærkelig mail fra PBS med et special tegn i mail adresssen 

PBS~A.S@pbs.dk samt en vedhæfted fil teksten : sikker nethandel 

En fil som skal åbens via internet explore - Jeg syndes bare det ser underligt ud 

og så er den sendt til firmaets info mail.

Er der nogle som ved om det er fup ?

 

Sikker nethandel

-

Nu er det nemmere at handle i forretninger, der er tilmeldt MasterCard SecureCode og Verified by Visa. Verified by Visa og MasterCard SecureCode er indført som sikkerhedsstandard af de to internationale kortorganisationer i fællesskab. Det betyder, at betalingen sker på samme måde, uanset om du bruger dit Visa kort eller MasterCard. 

-

Øget sikkerhed i flere og flere forretninger Antallet af internetforretninger, der har indført den nye sikkerhedsstandard, stiger hele tiden verden over. Handler du tit i udenlandske internetforretninger, vil du jævnligt blive bedt om at anvende én af disse to sikre betalingsformer. 

-

Opret din kode nu – eller næste gang du handler Før du kan handle i internetforretninger, der benytter Verified by Visa og SecureCode, skal du enten oprette din kode her , eller næste gang du handler i en internetforretning, som anvender sikkerhedsstandarden.

-

Opret din kode her "Opret din kode til MasterCard® SecureCode™"

-

© Copyright PBS A/S. Alle rettigheder forbeholdes - Særlige vilkår og rettigheder.

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

samme her...  lytter med..

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er fup - hvis man benytter formularen, så afsendes ens kreditkortinformationer til denne adresse:

http://ssl2htmlform.com.p8.hostingprod.com/pbs.php

Jeg vil næsten garantere, at det ikke er PBS' system ;o)

Jeg har lagt samme email ud, men også med formularen, her:

http://www.artirio.dk/pbsmail.html

Generelt skal man ALDRIG klikke på noget i emails fra banker, onlinekonti osv. - brug de officielle loginsteder, og indtast informationer den vej, så er man sikker på ikke at blive snøret af ukendte. 

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg fandt samme mail i min SPAMfighter mappe - sendt til mailkonti, som PBS under ingen omstændigheder kender.

Jeg undersøgte den vedhæftede fil, som forsøger at afvikle en php-side hos hostingprod.com.
I den vedhæftede HTML fil står PBS's navn nævnt flere gange, men filen har intet med PBS at gøre.

Tjek Googles analyse af domænet:

http://google.com/safebrowsing/diagnostic?site=hostingprod.com/

Havde du installeret SPAMfighter eller et andet solidt spamfilter, ville den tilsendte mail blot være sorteret fra ligesom alle de andre phishing forsøg. Smile

PBS var også tidligere i år offer for et phishing forsøg:

I den forbindelse meldte PBS klart ud:

"Vær opmærksom på, at PBS, banker eller de internationale kortselskaber aldrig sender e-mails, eller kontakter dig telefonisk, for at bede om dit kortnummer, udløbsdato, kontrolcifre eller PIN-kode. Skulle du modtage sådan en henvendelse, bør du ikke besvare den eller udlevere dine kortoplysninger!"

Jeg skrev i den forbindelse et blogindlæg om phishing.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)