Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

White Label software - Kontrakt problematik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg sidder med en problematik på mit job, som nogle af jer måske kan være mig behjælpelige med at løse.

 

Kort fortalt, vi har fået eneret på forhandling af et bestemt stykke software i Norge, Sverige og Danmark. Det skal så forhandles som white label, som betyder software får vores navn, i stedet for producentens.

Problemet er, at producenten er beliggende i Indien, hvilket gør det svært at afholde face to face forhandlinger. Derfor er al korrespondance pt. via mail og telefon. For det anslåede salg, vil producenten have forudbetaling som sikkerhed, det er i sig selv fair nok. Men, jeg er ikke synderlig vild med at sende en stor pose dollars til Indien.

Hvad hvis firmaet i Indien lukker?

Hvad vi de bare "tager" pengene og griner hele vejen til banken?

Så mine spørgsmål er:

Hvordan kan vi sikre os imod dette?

Hvad er normal procedure ved denne type partner aftaler?

 

Ville være super lækkert hvis der sidder en eller flere Amino'er derude med lidt erfaring på dette område Smile

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

En mulig løsning kunne være at betale et mindre beløb og oprette en bankgaranti overfor den pågældende virksomhed. Bankgarantien udstedes med en række betingelser. Alt efter beløbets størrelse kunne bankgarantien derefter nedskrives løbende og i takt med at tilliden blev opbygget.

Jeg har selv været involveret i et østen projekt som anvendte nævnte model der i store træk blev implementeret som her beskrevet.

Håber du finder en model der kan passe.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)