Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en dropshipper pålægges ansvar?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er! - Skrev en tråd for en time siden uden respons, og tror at en omformulering er nødvending.

Kan virksomheden der udføre dropshipping pålægges et ansvar for dets forbrugere og leverandører?

Situation:

Jeg overvejer at drosphippe forskellige varer til Danmark. Problemet er nu, at varerne ikke er lovlige i Danmark. Jeg mener dog stadig at markedet for varerne findes her. 

- Udfører jeg en ulovlig handling ved at dropshippe ulovlige varer?

I mine øjne er det forbrugeren der udføre en ulovlig handling ved selve købet. Leverandøren kan ikke pålægges ansvar for ikke at kende indførselsregler i andre lande, så vidt jeg ved. Og da jeg hverken køber eller levere nogen vare gør jeg vel intet ulovligt?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Dusi:
Jeg overvejer at drosphippe forskellige varer til Danmark. Problemet er nu, at varerne ikke er lovlige i Danmark.

Excuse me? Indifferent

Det er der jo nok en grund til. Jeg kender ikke reglerne, men i min optik er du ansvarspådragende ved at stå som sælger. Må du fx dropshippe hash fra Holland til Danmark?

Fra Ballerup
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Dusi:

- Udfører jeg en ulovlig handling ved at dropshippe ulovlige varer?

Big Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Dusi:
Og da jeg hverken køber eller levere nogen vare gør jeg vel intet ulovligt?

Stop en gang og tænk over hvad dropshipping egentlig er.

Drophipping betyder, at DU tilbyder  produkter til DINE kunder, og DIN leverandør leverer direkte til DIN kunde, uden at der er nogen form for faktura eller leveringsnota fra DIN leverandør med ordren.

Nej - du hverken køber eller leverer - men det er dig der står for salget og dermed udbyder en varer som ikke er lovlig. Så jo hvis du udbyder varen er det dig der udbyder en ulovlig varer.

Du kan ikke "genbruge" snusargumentet, da der var tale om et direkte køb mellem forbruger i dk og leverandør i Sverige. Det er der ikke tale om her. Her er du mellemmand.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :) Så blev jeg det klogere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)