Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af stor og krævende side

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at udvikle en ny service der bliver meget meget velbesøgt. hvor kan vi være sikre på at vores brugere ikke løber forgæves hvis der f.eks er 2.000.000 brugere online samme dag?

Projektet skal gerne drives i udlandet, og skal jo sikkert ligge på en dedikeret server ikke?

Det drejers sig ikke om en grafik tung side godt nok

 

chr

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Er siden stor nu?
Det tager laaang tid at bygge en side op trafikmæssigt - også selv op det går hurtigt.

Hvis I positivt ved, at der vil komme trafik, så kig evt. til en start på en virtuel server. Det kan man få hos de fleste webhoteller.

Næste skridt ville være en dedikeret server, men der kan virkelig afvikles meget før man skal op i den størrelse.

Hvis I har 2.000.000 unikke besøgende om dagen, så er I større end de største sider i Danmark. DR har under 1.000.000 brugere om dagen. (ifølge fdim).
Så det jeg forsøger at sige er, at medmindre I ved hvad I laver (og det tyder det ikke på med dit spørgsmål), så pas på med ikke at overvurdere potentialet. Det kommer nok til at tage laaang tid før I når de omtalte tal.

Og hvis I har et behov på 2.000.000 brugere om dagen, så skal I nok ud og kigge på et noget større setup end et par servere. Så skal I altså til at arbejde med load balancing, evt. noget SAN og eller noget blade måske.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis markedet er USA så tag et kig på media temple... der kan man starte småt og skalere efter behov.

Alternativt er amazon s3 også en mulighed, hvor der er kæmpe ressourcer til rådighed, og så afregnes der efter forbrug.

Venlig Hilsen

Allan

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Det at siden er grafik tung gør den ikke nødvendigvis trafik tung også ... hvis det er en side hvis primære service består i at levere billeder, film el. lign. så bliver den trafiktung, selvfølgelig gir 2 mill bruger/dag også en betydelig mængde trafik, men der følger vel en tilsvarende indtjening i antal brugere med, så umiddelbart plejer de ting at følges nogenlunde ad.

Umiddelbart ville jeg hvis jeg var jer, starte med et setup med flere servere ... primært for at i fremtidigt nemt kan udvikle. 2mill brugere/dag vil måske kunne køre på én enkelt server idag, men der skal ikke særlig meget til før det ikke er muligt mere, derudover er der vel også risiko for at antallet af brugere stiger?

Umiddelbart ville jeg lave et klassisk setup, med to load ballancede webservere, og én kraftig mysql/postgres/mssql server bagved, samt en master-server (evt. vserver) der indeholder jeres originale udgave af websitet, sådan at det nemt kan synkroniseres ud på webserverne ved ændringer o.l.

Afh. af jeres økonomiske situation kan vi enten sætte en ægte hardware load balancer foran webserverne, men vi kan også undvære dette ved blot at sætte en såkaldt round-robin-dns op ... det betyder også at vi kan udbyde jeres side i flere stører datacentre rundt omkring i Europa.

Du skal være velkommen til at give mig et kald på 41 28 28 08. vi kan også tilbyde hosting i udlandet hvis det er afgørende.

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for de gode svar

Vi har selvfølgelig ikke så mange brugere endnu da vi er ved at starte op. Problemet jeg ser er at vores service helt sikkert bliver sindsyg populær fra dag til dag da der vil blive annonceret igennem samtlige store medier internationalt på en gang. Det jeg spurgte om, selvom det desværre ikke stod der var hvor man fandt et sted hvor man kunne opgradere fra dag til dig til hurtigere servere osv. og det fik jeg jo svar på med med der mediatemplate og amazon.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Wilhelmsen ( WIl ):

det fik jeg jo svar på med med der mediatemplate og amazon.

Ja det gjorde du jo så kun såfremt du selv sider med kompetencerne til at bygge et miljø der nemt kan scallere ovenpå Amazon's cloud service, det ved jeg ikke om du har?

Vi leverer løsninger hvor vi benytter Amazon som underliggende teknologi, men vi anbefaler som regel ikke at man selv giver sig i kast med det da det lidt svarer til at købe en sæk humle når du har lyst til et glas øl :)

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal lige siges at jeg har meget lidt erfaring i prof webhosting at at dette selvfølgelig til den tid skal outsources til et firma der ved hvad det handler om. Som om vi skal bruge cloud services ved jeg intet om endnu:-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis den skal hostes i DK selvom du skriver udlandet, så kan du med sindsro vælge WannaFind.dk

Internationale hosts kender jeg desværre ikke så meget til..

Men damn jeres projekt lyder rigtigt interessant! Yes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)