Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget mon alder betyder for domæner hos Google?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbage i 1999 - gav jeg afkald på et domæne i forbindelse med en forretningsaftale. Den gang havde domænet absolut top 3 placering med 5 interessante keywords som ledelse, ledelsesudvikling, coaching, mentaltræning og personlig udvikling.

Mit spørgsmål er om det mon kan betale sig at generhverve domænet og SEO siderne i forhold til "de gamle keywords"? Selve domænet har ingen direkte eller inddirekte relation til keywords. Eller kan det bedre betale sig at starte på en frisk med et nyt domæne?

Er der nogen der har input til Google mere generelle forholden sig til domæne alder?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt skifter domænets "alder" ved ejerskifte, så at købe et domæne fordi det har en vis alder har vist ingen effekt.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Google siger det ikke har betydning med alder, men dog kan jeg se at dem der har haft domaine længere end mig med indretning, ligger højere i søgningen, selv om jeg har lavet mere SEO end dem.

og som der er sagt køber du domanet igen, så er det jo nok  fofra,men man skal jo starte på et tidspunkr ;.)

 

Bent-Erik Munch
homedesigners.dk

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Alderen spiller en lille rolle i forhold til SEO.

Gamle domæner = ranker bedre
Ikke gamle domæner  = rankere okay, men ikke lige så godt som gamle.


Det er ikke den store rolle, men det er en faktor. 

.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Et domænes alder er en større faktor end man tror. Godt være man siger det ikke har. Men mange ældre domæner, hvor der bliver lavet lidt SEO. Ranker bare bedre! Ses hele tiden i Praksis.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan Hansen:

Alderen spiller en lille rolle i forhold til SEO.

Gamle domæner = ranker bedre
Ikke gamle domæner  = rankere okay, men ikke lige så godt som gamle.


Det er ikke den store rolle, men det er en faktor. 

Korrekt. Jeg er også overbevist om at det har noget at sige, hvornår domænet udløber. Det skyldes at jeg har oplevet nogle gange, at hvis vi betalte for domænet mange år frem, kunne vi se en mindre forbedring i positionerne, fremfor hvis det udløb om mindre end et år.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, da andre faktorer måske har gjort at positionerne blev bedre, men jeg har dog oplevet det 3 gange nu.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

At købe et domæne der er udløbet, og som en anden har ejet er ingen fordel, hvis du tænker over SEO.

Gamle domæner som du selv har ejet i mange år, kan godt være meget stærkere end nye domæner.

Ang. køb af domæner mange år frem. Min erfaring siger at det kan have en LILLE betydning - for langt de fleste så lidt, at det ikke kommer til at spille nogen rolle. Optimerer man på en hjemmeside der er i en meget konkurrencepræget branche, er det sådan nogle småting man husker på. I den sidste ende kan det være bagateller der afgør om en side skal placeres en plads højere eller lavere - og køb af domæne flere år frem er relativt billigt, især hvis man har planer om at hjemmesiden skal bruges mange år frem.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvsi domænet stadig er aktivt med de keywords har det en effekt ...ellers ville jeg nok ikke bruge krudt på det :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)