Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling for at modtage faktura

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu tidligere kunde hos 3mobil, og jeg mangler en række fakturaer, bl.a. for køb af telefon, samt for abonnement.

Jeg har kontaktet deres kundeservice og nu fået følgende svar:

"Det kan desværre ikke lade sig gøre, at give dig adgang til Mit3, efter dit abonnement er afviklet hos 3. 3 kan sagtens fremsende dig kopi af alle fakturaer til betaling d. 1. maj 2010 og fremefter. Jeg skal gøre opmærksom på, at det omhandler 5 fakturaer og at dette vil koste 35,00 kr. pr. faktura."

Jeg har aldrig modtaget fakturaer fra 3 mobil, men de kunne løbende hentes fra deres kundesystem "Mit3", hvilket jeg desværre ikke har fået gjort for alle fakturaer. Jeg er dog ikke sikker på at fakturaen for selve købet af telefon, kunne hentes via systemet.

Er det lovligt at de ikke automatisk sender fakturaer, at de kræver 35 kr./stk, samt at det kun er fra 1/5-10 og frem? Hvad gør jeg så i mit regnskab ved de regninger der blev udstedt før 1/5-10?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fremgår ganske sikkert af deres betingelser hvordan de leverer fakturaer til dig og du har ganske givet skullet acceptere deres betingelser for at blive kunde hos 3.

Så du må bide i det sure æble og konstatere at du ikke har læst betingelserne grundigt nok og at du har glemt at hente dine fakturaer mens du havde chancen.

Jeg har selv tilsvarende dårlige oplevelser med det pågældende selskab.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:
Er det lovligt at de ikke automatisk sender fakturaer, at de kræver 35 kr./stk, samt at det kun er fra 1/5-10 og frem? Hvad gør jeg så i mit regnskab ved de regninger der blev udstedt før 1/5-10?

Du beder dem om at gøre et stykke ekstraarbejde med at finde en faktura frem, som du i princippet allerede har modtaget/haft adgang til elektronisk. Jeg tror det er de færreste steder som bare finder gamle faktura frem og genfremsender disse uden et gebyr. Gebyret har en opdragende effekt.

Problemet ville ikke være opstået hvis du havde overholdt din forpligtigelse til dagligt at afstemme dit regnskab.... men prøv at skubbe på. Selvfølgelig har de en kopi af  fakturaen. Alternativt vil jeg sætte et udgiftsbilag ind i regnskabet med kopi af betalingen for fakturaen.

/Henrik

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvor er det bare morsomt...

så sent som i går skulle jeg bruge en faktura for januar, jeg loggede ind på mit3 og her ser jeg så til min overraskelse de kun gemmer de 6 sidste faktura. Som konsekvens af dette ringede jeg til 3 ”kundeservice” som også oplyste at det ville koste 35,-…

Konsekvensen blev jeg takkede ja, uden at brokke mig, lagde på og skiftede teleudbyder en halvtime efter da jeg lige havde sundet mig lidt Skype-Crying

Så i mit tilfælde kostede det 35,- for en fakturakopi, men det kostede 3mobil ca 6-700,- pr md. i omsætning pga. deres gebyr politik.

 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin René Mortensen:

 

Hvor er det bare morsomt...

så sent som i går skulle jeg bruge en faktura for januar, jeg loggede ind på mit3 og her ser jeg så til min overraskelse de kun gemmer de 6 sidste faktura. Som konsekvens af dette ringede jeg til 3 ”kundeservice” som også oplyste at det ville koste 35,-…

Konsekvensen blev jeg takkede ja, uden at brokke mig, lagde på og skiftede teleudbyder en halvtime efter da jeg lige havde sundet mig lidt Skype-Crying

Så i mit tilfælde kostede det 35,- for en fakturakopi, men det kostede 3mobil ca 6-700,- pr md. i omsætning pga. deres gebyr politik.

 

Du er en éner. Jeg fik aldrig mulighed for at logge på deres system, og har været meget utilfreds med manglende fakturaer.

Jeg printer bare overførslen fra min bank til regnskabet på månedsbasis, - jeg har givet op - men jeg tror de fleste kunder, som mig, er for dovne til at lægge sin kapitalstemme andetsteds - og ikke lige kan overskue det med at skifte - derfor slipper de afsted med det.

 

Jeg tror også de tjener flest penge hvis folk ikke kan kontrollere deres regninger. Jeg betalte 13-1400kr for meget i et halvt års tid før jeg fik taget mig sammen og spurgt hvorfor, da jeg ikke havde fået nogle regninger. De fiksede så problemet og gav mig fri data da jeg ringede, og nu er jeg nede på et rimelig niveau.

Så de har nok tjent 6-7000kr på ikke at sende fakturaer ud til mig p.g.a. dovenskab fra min side af.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Det fremgår ganske sikkert af deres betingelser hvordan de leverer fakturaer til dig og du har ganske givet skullet acceptere deres betingelser for at blive kunde hos 3.

Så du må bide i det sure æble og konstatere at du ikke har læst betingelserne grundigt nok og at du har glemt at hente dine fakturaer mens du havde chancen.

Jeg har selv tilsvarende dårlige oplevelser med det pågældende selskab.

Ja, jeg har også indset at jeg nok må bide i det sure æble. Men jeg var i tvivl om lovligheden i det de gør, og ville derfor lige vende den her på forumet. Men da jeg tror at Henrik har rimeligt godt styr på det, og han giver 3 mobil medhold, så må jeg nok konstatere at det er ganske lovligt.

Henrik Krogh:

Du beder dem om at gøre et stykke ekstraarbejde med at finde en faktura frem, som du i princippet allerede har modtaget/haft adgang til elektronisk. Jeg tror det er de færreste steder som bare finder gamle faktura frem og genfremsender disse uden et gebyr. Gebyret har en opdragende effekt.

Jeg tror faktisk aldrig at jeg har haft mulighed for at hente fakturaen for selve mobilkøbet, men betalingen for abonnement kunne jeg hente via deres kundesystem, og det burde jeg naturligvis have gjort inden jeg skiftede udbyder.

Henrik Krogh:


Problemet ville ikke være opstået hvis du havde overholdt din forpligtigelse til dagligt at afstemme dit regnskab.... men prøv at skubbe på. Selvfølgelig har de en kopi af  fakturaen. Alternativt vil jeg sætte et udgiftsbilag ind i regnskabet med kopi af betalingen for fakturaen.

Det er svært at afstemme dagligt når det er sjældent at hverken kredit notes eller faktura er tilgængelige på den dato hvor pengene bliver trukket/kommer ind på kontoen. Desuden er det de færreste der har tid til at bruge tid på regnskabet hver dag. Det er hurtigere at samle lidt sammen.

Jeg har allerede bogført de omtalte beløb, på den måde du beskriver, men jeg har en lille gul lap siddene i bilagene der fortæller at bilaget skal skiftes ud når jeg modtager den korrekte faktura.

Martin René Mortensen:

Konsekvensen blev jeg takkede ja, uden at brokke mig, lagde på og skiftede teleudbyder en halvtime efter da jeg lige havde sundet mig lidt Skype-Crying

Jeg brokker mig som regel heller ikke, og slet ikke over beløb på 5 x 35 kr. Men når noget virker suspekt (hvilket jeg mente at dette gjorde), ja så undersøger jeg lige sagen.

Konklusionen er at jeg betaler for fakturaerne, samt forsøger at rykke 3 mobil for også at sende de tidligere fakturaer.

I skal alle have tak for feedback Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:
Jeg har allerede bogført de omtalte beløb, på den måde du beskriver, men jeg har en lille gul lap siddene i bilagene der fortæller at bilaget skal skiftes ud når jeg modtager den korrekte faktura.

Står omkostningen mål med at betale for at få fakturaen? Hvis du har en revisor på vil det næppe udløse det store ramaskrig, hvis det er undtagelsen og beløbet beskedent. Hvis det er i relation til SKAT kunne du afvente at se om der blev behov for dette.

Henrik

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Erik Pilgaard Hejlskov:
Jeg har allerede bogført de omtalte beløb, på den måde du beskriver, men jeg har en lille gul lap siddene i bilagene der fortæller at bilaget skal skiftes ud når jeg modtager den korrekte faktura.

Står omkostningen mål med at betale for at få fakturaen? Hvis du har en revisor på vil det næppe udløse det store ramaskrig, hvis det er undtagelsen og beløbet beskedent. Hvis det er i relation til SKAT kunne du afvente at se om der blev behov for dette.

Henrik

Ja, jeg har har revisor på til årsregnskabet. Jeg bogfører selv bilag i løbet af året, og så tager revisoren sig af regnskabet når året er udløbet.

Jeg har bogført med moms (da det trukne beløb er inkl. moms), men momsen kan jo ikke ses på bankudskriften. Men det kan jeg bare ignorere, og så først jagte en faktura hvis SKAT beder mig om det?

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Pilgaard Hejlskov:
og så først jagte en faktura hvis SKAT beder mig om det?

Præcis - "hvis". 

Hvis du endelig bliver udtaget til kontrol og SKAT lige kaster sig over disse bilag - så skal man være virkelig overemsig. Normalt accepterer SKAT at en kopi af bilaget eftersendes.

/Henrik

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Præcis - "hvis". 

Hvis du endelig bliver udtaget til kontrol og SKAT lige kaster sig over disse bilag - så skal man være virkelig overemsig. Normalt accepterer SKAT at en kopi af bilaget eftersendes.

Super, så er der jo ingen ko på isen :-)

Mange tak for svar.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)