Jeg er nu tidligere kunde hos 3mobil, og jeg mangler en række fakturaer, bl.a. for køb af telefon, samt for abonnement. Jeg har kontaktet deres kundeservice og nu fået følgende svar: "Det kan desværre ikke lade sig gøre, at give dig adgang til Mit3, efter dit abonnement er afviklet hos 3. 3 kan sagtens fremsende dig kopi af alle fakturaer til betaling d. 1. maj 2010 og fremefter. Jeg skal gøre opmærksom på, at det omhandler 5 fakturaer og at dette vil koste 35,00 kr. pr. faktura." Jeg har aldrig modtaget fakturaer fra 3 mobil, men de kunne løbende hentes fra deres kundesystem "Mit3", hvilket jeg desværre ikke har fået gjort for alle fakturaer. Jeg er dog ikke sikker på at fakturaen for selve købet af telefon, kunne hentes via systemet. Er det lovligt at de ikke automatisk sender fakturaer, at de kræver 35 kr./stk, samt at det kun er fra 1/5-10 og frem? Hvad gør jeg så i mit regnskab ved de regninger der blev udstedt før 1/5-10? |
Det fremgår ganske sikkert af deres betingelser hvordan de leverer fakturaer til dig og du har ganske givet skullet acceptere deres betingelser for at blive kunde hos 3.
Så du må bide i det sure æble og konstatere at du ikke har læst betingelserne grundigt nok og at du har glemt at hente dine fakturaer mens du havde chancen.
Jeg har selv tilsvarende dårlige oplevelser med det pågældende selskab.