Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk moms ved online-handel i Tyskland?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at købe noget elektronik online fra en tysk hjemmeside, da der er ca. 20% at spare (7K mod 8.5K).

Jeg er opmærksom på, at Posten kan tillægge et mindre gebyr og jeg har læst om reglen om, at hvis den pågældende forretning (i EU/Tyskland) sælger for mindre end 280.000 DKK/året, så skal der ikke betales dansk moms. Jeg har imidlertid ingen anelse om, hvor meget den pågældende forretning sælger for til DK om året.  

Risikerer jeg, at skulle betale 25% dansk moms (og måske told?) udover de inkluderede 19% tysk moms, hvis jeg bare bestiller online? (Jeg er ikke moms-registreret). 

Jeg ville være lykkelig for at kunne spare mig selv for en fysisk rejse til syd for grænsen (fra KBH) og takker på forhånd for mulige svar...

 

Mvh, Nicolai

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Macunaíma:
Risikerer jeg, at skulle betale 25% dansk moms (og måske told?) udover de inkluderede 19% tysk moms, hvis jeg bare bestiller online? (Jeg er ikke moms-registreret).

Nej du risikere ikke at skulle betale 25 % moms når butikken ikke har skilter med at der skal betales dansk moms. Der skal heller ikke betales told af varen. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for ultrahurtigt svar, Ravn. Smukt!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)