Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskat - hvordan og hvorledes?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

 

Har i flere tilfælde stødt på begrebet "virksomhedsskat" herinde på Amino, og har læst mig frem til dens meget enkle betydning, dog er jeg stadig i tvivl omkring en ting.

Lad os antage at jeg i regnskabsåret 2008 har et overskud på 200.000 kr. og ikke hæver nogle af dem som løn til mig selv, men derimod vælger at betale 25% i virksomhedsskat af det totale overskud. I regnskabsåret 2009 vælger jeg så at hæve de samtige 200.000 kr. som jeg allerede har betalt virksomhedsskat af, hvordan regnes min personlige beskatning så, kan de 25% jeg allerede har betalt i virksomhedsskat trækkes fra, eller betaler jeg i sin enkelthed bare 25% ekstra i skat af de 200.000? (Hvis det er tilfældet har jeg meget svært ved at se fordelen ved virksomhedsskat).

Der er tale om en enkeltmandsvirksomhed.

På forhånd tak!

 

Mvh,

Vedici

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

25% skat bliver modregnet den endelige skat.

Fordel: Du slipper med 25% skat forlods istedet for fuld skat, og du slipper for 8% arbejdsmarkeds-

bidrag på den del du opsparer i virksomhedsordningen.

MvH

Peter

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter!

Mange tak for det hurtige svar endnu engang, dejligt lige at få fastslået 100% hvad virksomhedsskatten indebærer!

 

Mvh,

Vedici

Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

har jeg forstået det korrekt når jeg tror, at ovenstående kun gælder for enkelmandsvirksomheder som kører under virksomhedsskatteordningen?

Hvis man fx har et ApS vil overskuddet bliver beskattet med 25% og kan senere udbetales som udbytte med deraf følgende særlige skattesatser? Alternativt som A-indkomst, men så bliver den betalte virksomhedsskat IKKE modregnet i A-skatten?

//michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)