Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af varer købt udenfor EU

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat opkræver IKKE moms af varekøb i ikke-EU-lande. Tolden bliver opkrævet, og momsen fremgår af toldpapirerne. Men hvis du sammenligner beløbet på toldpapirerne, med det du rent faktisk betaler, kan du tydeligt se, at du IKKE betaler momsen.

Momsen af varekøb i udlandet skal ind i dit regnskab, og modposteres med det samme (du kan finde tråde herinde, der beskriver hvordan).

Mht. salgsmoms: Selvfølgelig skal der salgsmoms på varerne, når du sælger dem.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone :
Uhh...synes der er mangle forskellige svar. 

Det ville være langt lettere for os at hjælpe dig hvis du statede med at udtrykke dig korrekt så vi kan forstå dit problem og dermed hjælpe dig.

Mvh

Ravn

 

Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg føler, at jeg har udtrykt mig korrekt med hensyn til at jeg er registreret som importør hos SKAT og importerer en del varer udenfor EU. I den forbindelse er mit spørgsmål om den moms jeg bliver opkrævet af SKAT for varekøb i udland kan trækkes fra på lige fod på købsmoms (indgående), altså som hvis varerne havde været køb i DK? Hvis ja, forstår jeg ikke hvorfor jeg løbende får girokort fra Skat? Desuden forstår jeg ikke hvorfor det ikke er alle mine køb udenfor EU som jeg har modtaget girokort for med hensyn til indbetaling af moms til SKAT? 

 

Hvad er reglerne? der er mange forskellige meninger, men ingen synes at vide det helt nøjagtige...

 

Hilsen

LOne

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Jeg svarede nu faktisk ret præcist. Hvis dine pakker er gået den rigtige vej (dvs. du ikke har betalt direkte på posthuset) har du IKKE betalt moms, og derfor kan den selvfølgelig ikke trækkes fra.

Hvis dine pakke IKKE er gået den rigtige vej, har du betalt momsen, men du kan ikke trække momsen fra, der skal du følge den forretningsgang, jeg beskrev tidligere med at få rettet fortoldningen.

Men hvis du ikke tror på os, vil jeg foreslå, at du griber knoglen og ringer til Skat - det har jeg gjort, og det er derfor jeg kan svare præcist.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone :

Jeg føler, at jeg har udtrykt mig korrekt med hensyn til at jeg er registreret som importør hos SKAT og importerer en del varer udenfor EU. I den forbindelse er mit spørgsmål om den moms jeg bliver opkrævet af SKAT for varekøb i udland kan trækkes fra på lige fod på købsmoms (indgående), altså som hvis varerne havde været køb i DK? Hvis ja, forstår jeg ikke hvorfor jeg løbende får girokort fra Skat? Desuden forstår jeg ikke hvorfor det ikke er alle mine køb udenfor EU som jeg har modtaget girokort for med hensyn til indbetaling af moms til SKAT? 

I dit oprindelige spørgsmål statede du hverken med at fortælle om du var var moms eller importør registreret, så er det sgu lidt svært at hjælpe dig når du forventer at vi skal gætte os til tingene.  Jeg forstår jeg ikke rigtigt hvorfor du ikke bare ringer til SKAT og spørger dem.

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone :

Hvis ja, forstår jeg ikke hvorfor jeg løbende får girokort fra Skat? Desuden forstår jeg ikke hvorfor det ikke er alle mine køb udenfor EU som jeg har modtaget girokort for med hensyn til indbetaling af moms til SKAT? 

Hilsen

LOne

Det du får girokort på fra Skat er TOLD - IKKE moms. Og der er et antal varegrupper, der er ikke er told på, fx bøger.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)