Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsor - hvad er fordelene?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har forsøgt at google fordelene ved at være sponsor.

En klub har ansøgt mit firma om at være sponsor for dem. På nettet kan jeg læse at "alt kan trækkes fra"... Ja, men hvad vil det sige.

Sponsoratet består i at jeg skal give lidt penge og får mit firmalogo på deres spiller trøje. Jeg skal dække udgifter til tryk også.

Sådan som jeg forstår det... kommer jeg har med et eksempel:

Jeg skal dække for

Tryk 100 kr.

Pengegave/sponsorat: 900 kr.

Jeg kan få en udgift i firmaet på 1000kr. Som hvid jeg købte en ny printer til 1000 kr.

 

Er der ikke andre fordele? Hvad med moms?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad du laver.... Men der kunne jo være den fordel, at du fik dit navn ud og blev kendt som en flinker fyr, der støtter lokalsporten (ihvertfald blandt spillere og trænere på holdet).

 

Derudover er der så glæden ved at støtte lokalsporten - det er en god ting uanset om der så er penge i det eller ej ;)

 

Men altså..... Er beløbet virkeligt så stort, at det ligefrem er nødvendigt at finde alle mulige og umulige måder, man kan malke skattefiduser ud af det, før du kan bestemme dig for om du vil være sponsor eller ej? :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama: Tak fordi du er så imødekommende... Altid dejligt.

Nu er det ikke for at malke skattefiduser. Svært at give mange penge ud og få lidt skattefidus. Hvorfor så ikke spare alle pengene????

 

Men det er jo rart at vide, hvad et lille firma som mit har råd til!!!!

Er det nu en 100% udgifter er beløbet x. Er det kun en 50% udgifter er beløbet 2x.

 

Jeg håber, der er en anden der kan hjælpe mig.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

De gange, jeg har sponsoreret foreninger, har jeg fået foreningen til at skrive en regning, som så indgår i mit regnskab. Hvis foreningen er momsregistreret, er det moms på - ellers ikke.

Måske vil én af de talkloge bekræfte dette?

mvh Hans

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

carhou:
Tak fordi du er så imødekommende... Altid dejligt.

 

Hæ hæ..... Det var nu ikke ment så hårdt som det måske lød til - beklager :)

 

Pointen var bare at det er et relativt småt beløb, så hvis det potentielt kan vælte læsset for din virksomhed.... ja så er svaret vel oplagt? Det er nok ikke sponsorater af den lokale bowlingklub (eller hvad det nu drejer sig om) du skal bruge dine penge på.

Men hvis du nu kan afsætte en tus-basse, uden du risikerer at skulle gå fra hus og hjem, så er der vel mere interessante ting at se på, end hvordan man lige grejer den mest fordelagtigt i forhold til regnskabet.... f.eks. muligheden for at netværke i lokalsamfundet eller noget så rundsangsagtigt som at få en rar fornemmelse over at gøre en god gerning :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Betingelsen for, at et sponsorat er fuldt fradragsberettiget er, at der gives value for money: Der skal altså ydes en reklameværdi, der modsvarer sponsoratets størrelse. Klubben/foreningen sender, præcist som Hans beskriver, en faktura enten med eller uden moms. Fakturaen bogføres som en reklameomkostning.

Sponsoratet skal virke naturlig i forhold til virksomhedens aktiviteter i øvrigt: Landsdækkende virksomheder har brug for landsdækkende opmærksomhed, mens virksomheder, som alene arbejder i lokalområdet naturligt hovedsageligt vil sponsere lokale aktiviteter. Sponsoratet skal desuden være givet alene af hensyn til virksomhedens interesser (f.eks. goodwill, reklame, omdømme), og ikke af private interesser, så undgå som udgangspunkt at yde tilskud til egne børns fodboldhold for virksomhedens regning.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)