Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for bolig

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

med mindre kontoret er direkte årsag til den selvstændiges hovedindtægt. Generelt skal arbejdsværelset være ubrugeligt som privat rum, før man kan opnå fradragsret

Det lyder ikke rart :-) Men hvis man ikke har anden indtægt ? end den man "foresaåger" på sit kontor ?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
kopieret fra artiklen jeg henviste til...:
  • I SKM.2003.488.HR drev skatteyderen en revisionsvirksomhed fra hjemmet og havde indrettet et kontor til brug herfor. Højesteret udtalte, at et kontor indrettet i en privat bolig normalt også kan benyttes til private formål, og at fradragsret for udgiften til et sådant kontor i almindelighed må forudsætte, at kontoret i væsentligt omfang anvendes som skatteyderens hovedarbejdssted inden for normal arbejdstid.
  • Hvis du bruger værelset udelukkende til erhvervsmæssigt arbejdskontor, og ikke anvender det som privat arbejdskontor (dvs. arbejder med dine private papirer i kontoret), så kan det sandsynligvis godt trækkes fra. Det er bare umådeligt svært at bevise, at kontoret udelukkende anvendes erhvervsmæssigt, hvis det ikke har en speciel indretning, som udelukker privat anvendelse (såsom et laboratorium).
    EDIT: I ovenstående sag fik revisoren IKKE fradragsret for sit kontor, da han kun arbejdede 1-3 timer dagligt i kontoret, og resten af dagen var ude hos kunder.
    Tilmeldt 15. Oct 07
    Indlæg ialt: 286
    Skrevet kl. 14:56
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Det er jo temlig umuligt at bevise.....så må jeg hellere finde en andet fradag...

    Tilmeldt 20. Apr 07
    Indlæg ialt: 16014
    30% af profil udfyldt
    Skrevet kl. 16:58
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Hej!

    Jeg ville da prøve...såfremt man har argumenterne i orden.......kan det lykkes at få fradrag.

    Har da haft flere sager med SKAT, hvor fradrag blev godkendt.

    MvH

    Peter

    Side 2 ud af 2 (14 indlæg)