Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 Light - Momskode eksisterer ikke når jeg vil bogføre min kasseklade

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Når jeg i Navison C5 Light vil bogføre min kasseklade, popper den op og skriver "Momskode eksisterer ikke", på de konti hvor jeg har bogført noget, eksempelvis nettoomsætning, brændstof, varekøb m.m.

 

Er det en simpel indstilling der skal ændres? :-(

Jeg har været opmærksom på, at alle de momspligtige beløb har et I eller U efter om det er ind eller ud :-)

 

Mvh.

Steffen Borg

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffenBorg:

Når jeg i Navison C5 Light vil bogføre min kasseklade, popper den op og skriver "Momskode eksisterer ikke", på de konti hvor jeg har bogført noget, eksempelvis nettoomsætning, brændstof, varekøb m.m.

 

Er det en simpel indstilling der skal ændres? :-(

Hej Steffen

Under Finans->Tilpasning->Momskoder skal de momskoder, du angiver i kassekladden være sat korrekt op.

Dvs. den kode, du taster i kassekladden under momskoder, skal også findes under tabellen "momskoder".

I de nyere C5 versioner er det sat op, hvis man vælger en ef de færdige kontoplaner. Og ellers er det manuelt arbejde.

 

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)