Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

manglende VAT no/CVR nr. på faktura ved import fra KINA. HJÆLP!!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har netop fået shippet et parti varer fra Kina til DK med lufftfragt via UPS. Nu kan jeg se at min forhandler har glemt at sætte mit VAT no. på den faktura der er sendt med varerne.

 

Vil det ikke give problemer når det ankommer til DK og skal foroldes?? Der står mit firmanavn og mit navn, men bare ikke mit CVR nr.

 

Hvad gør jeg?

 

 

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke at det skulle give noget problem da SKAT hurtigt kan finde dit CVR nr.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver bare opkrævet moms, indfortoldningsgebyre og evt told...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nystartet123:

Hej,

Jeg har netop fået shippet et parti varer fra Kina til DK med lufftfragt via UPS. Nu kan jeg se at min forhandler har glemt at sætte mit VAT no. på den faktura der er sendt med varerne.

 

Vil det ikke give problemer når det ankommer til DK og skal foroldes?? Der står mit firmanavn og mit navn, men bare ikke mit CVR nr.

 

Hvad gør jeg?

 

 

Det sker ofte for mig, men det giver ingen problemer, da de tjekker det hele i CVR-registret.

 

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Du bliver bare opkrævet moms, indfortoldningsgebyre og evt told...

Han bliver da ikke opkrævet moms, det er noget han selv skal huske at angive.

Med hensyn til indfortoldnings gebyrer, er det med i prisen hos UPS. Bare husk at tilmelde dig elektronisk fortoldning, så modtager du den pr. e-mail i stedet for pr. post som koster kr. 29 i gebyr

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Bastian:

Han bliver da ikke opkrævet moms, det er noget han selv skal huske at angive.

Opkræver UPS ik momsen i DK? Det gør de i DE, taler af overraskende erfaring ;D

Bastian:

Med hensyn til indfortoldnings gebyrer, er det med i prisen hos UPS. Bare husk at tilmelde dig elektronisk fortoldning, så modtager du den pr. e-mail i stedet for pr. post som koster kr. 29 i gebyr

Er du sikker på det? Vi betalte gebyre sidste gang, fordi afsender havde lavet en fejl...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver vel opkrævet told under alle omstændigheder - også selvom mit cvr nr/VAT no stod på fakturaen. Jeg håber bare ikke jeg skal lave udlæg for momsen...

Normalt plejer jeg selv at skulle skrive importmomsen på momsangivelsen og så trække den fra igen. Dvs at jeg ikke laver udlæg for den. - Hvilket er rart.

Men der plejer at komme et girokort med opkrævning af told og indfornoldningsgebyr.

 

Jeg er bare bange for at de ikke vil udlevere varerne til mig... - men der står jo mit firma navn og mit fulde navn, så de burde selv kunne slå det op i cvr registret.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Opkræver UPS ik momsen i DK? Det gør de i DE, taler af overraskende erfaring ;D

Nej der opkræves kun moms hvis det er sendt til en privatperson. Skat sender en importspecifikation hver måned med en oversigt over fortoldninger.

Her står hvor meget told der skal betale samt momsbeløbet, som skal medtages på momsangivelsen i rubrikken "Moms af varekøb i udlandet"

Hvis der skal betales told, er der vedlagt et girokort. (Kræver at du er tilmeldt SKATs sikkerhedsstillelsesordning eller anden sikkerhedsstillelse) eller skal told betales før varerne frigives.

Fashion-Seller:

Er du sikker på det? Vi betalte gebyre sidste gang, fordi afsender havde lavet en fejl...

Jeg fandt lige et meget gammel brev. Smile

"Kære UPS-kunde.

Pr. 1. januar 2005 bliver der i forbindelse med udsendelse af fortoldninger via Post, opkrævet et gebyr på 28. kr. pr fortoldning.

I har muligheden for at tilmelde Jer vores e-mail ordning, for at fremskynde modtagelsen af ovenstående.

Fordelene for Jer er:

  • Hurtigere besked om fortoldning, idet I modtager fortoldninger om morgenen, i stedet for flere dage efter.
  • I kan se ud fra mailen om varerne er frigivet eller om de skal holdes til Skat. I dag er det ikke muligt for Jer at se om varerne må tages i brug, eller om de er midlertidigt oplagt. Midlertidigt oplagt betyder at varerne ikke må tages i brug før der er angivet en fortoldning.
  • Mulighed for at gemme fortoldninger elektronisk (skal gemmes i 5 år)
  • Hurtigere tilgang til gamle fortoldninger

Med venlig hilsen

Fortoldningsafdelingen

UPS Danmark A/S

"

Med venlig hilsen

Bastian

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

nystartet123:

Jeg bliver vel opkrævet told under alle omstændigheder - også selvom mit cvr nr/VAT no stod på fakturaen. Jeg håber bare ikke jeg skal lave udlæg for momsen...

Normalt plejer jeg selv at skulle skrive importmomsen på momsangivelsen og så trække den fra igen. Dvs at jeg ikke laver udlæg for den. - Hvilket er rart.

Men der plejer at komme et girokort med opkrævning af told og indfornoldningsgebyr.

 

Jeg er bare bange for at de ikke vil udlevere varerne til mig... - men der står jo mit firma navn og mit fulde navn, så de burde selv kunne slå det op i cvr registret.

Er du tilmeldt SKATs sikkerhedsstillelsesordning (koster 2,5 promille af toldbeløbet ved hver fortoldning) ?

Altså jeg har har nok oplevet 10 gange at de i Kina har glemt at skrive mit momsnummer på, og alle gange er den kørt lige igennem. Så du kan være helt rolig.

Med venlig hilsen

Bastian

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)