Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger webhost

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Lige nu leger jeg lidt med vps.net hvor du kan ændre på pladsen som du vil. Der koster 50 GB $20.

Men selv her render du ind i en væg hvor du pludselig ikke kan få mere plads på samme server, og hvor du bliver nødt til at brede dig ud. Grænsen er typisk højere end på webhoteller, men det betyder blot at du udskyder problemet til et tidspunkt hvor du er så stor at det er meget sværerer at løse :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel og Niels,

Her er lidt om hvad der skal hostes ( jeg vidste ikke at det var vigtigt )
Det jeg skal have hostet er billedbestillingssystem. Vi har nogle fotografer der uploader deres kunders billeder til systemet. Herefter har kunderne mulighed for at logge ind og bestille billederne. Ordrerne (billederne) bliver downloadet af et tilknyttet fotolaboratorium, hvor de bliver printet og afsendt.

Vi regner med at få en hel del billeder op på serveren, hvorfor der også skal bruges meget serverplads.

Vi sigter helt sikkert også imod at få vores egen server op og stå, det er bare ikke muligt som det ser ud lige nu. Vi har en deadline forholdsvist snart, og projektet skal lige testes inden vi smider penge efter en dedikeret server og en mand til at sætte den op. Derfor mente jeg at det var løsningen at bruge en webhost indtil vi udvider.

Lyder det super dumt?

Mvh Mathias

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:
Det jeg skal have hostet er billedbestillingssystem.

Det havde jeg forestillet mig (at det var noget med billeder)

Mathias Bak:
Vi har nogle fotografer der uploader deres kunders billeder til systemet. Herefter har kunderne mulighed for at logge ind og bestille billederne. Ordrerne (billederne) bliver downloadet af et tilknyttet fotolaboratorium, hvor de bliver printet og afsendt.

Her skal du se på at det faktisk er 2 løsninger du skal have fat i. Webhotellet håndterer uploaden og visningen af billederne i mindre skala (72 dpi) på websitet.

Billederne i rå størrelse (3-600 dpi) er "død plads" og kan derfor ligge på en ekstern lagerplads (NAS http://en.wikipedia.org/wiki/Network-attached_storage) hvor de skal hentes frem når de bliver printet.

I starten kan I sagtens starte med et webhotel, men bør så sigte hurtigt mod at få jeres egen server da der kan være en del trafik på den konto.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mathias

Som Niels også skriver. Kom i gang. Lav et webhotel hos fx Gigahost. Få systemet i produktion og udvid efterhånden som behovet kommer.

Ellers kan du hurtigt endelig med at bruge en masse unødvendig energi.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:

Lyder det super dumt?

Nej faktisk ikke, det er en af de bedste ideer i denne tråd :)

Dog ville jeg tilføje at jeres udvikler skal være ops. på at kommende multi-server setup, det vil gøre det noget billigere for jer at udvide i fremtiden :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@ mtrolle
Ja, det er en alt for stor mundfuld hvis vi nu skal til at købe servere og sætte dem op, og først derefter kunne komme i gang med vores alpha- og betatest.

@mikkel
Nu er det mig der udvikler det, og jeg har desværre ikke nogen erfaring eller viden omkring multi-server setup. Så det kommer nok desværre som en kæmpe overraskelse når/hvis vi skal udvide :-( Derudvoer er systemet næsten klart til den første testfase, så det er nok også lidt for sent alligevel.

Men tak for tippet anyway :-)

Tak til jer alle !!

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at strikke et tilbud sammen på webhosting.dk, så vidt jeg kan se ryger du i 720 kr./år for 40 GB plads og 500 GB trafik/mnd. - ekstra diskplads 32 kr./år pr. GB

Jeg har selv gennem flere år rigtigt gode erfaringer med webhotel fra webhosting.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)